The Best Part Time Business Opportunity

Bismillahirrahmanirrahim

Hai semua :) Ada tak antara uolls yang suka sangat dengan money-making activities macam aku? Sila senyum sorang-sorang :)

Aku mula berkecimpung dalam dunia 'perniagaan' sejak aku tingkatan 5 lagi. That was 2005. One day aku search kat internet "part time income". Aku jumpa this one person looking for agents untuk business tuala wanita herba. Hahah. Aku tertarik, so aku call aunty tu. Dia datang rumah aku, aku pun terus laburkan rm500 (pinjam duit Mama) and mula lah aku bising kecoh-kecoh pasal tuala wanita herba kat semua orang yang aku kenal hahahah. Of course, aku pun guna produk yang aku jual tu. Then aku promote kat makcik librarian sekolah, kawan-kawan, makcik-makcik etc. LAKU! Habis semua aku jual alhamdulillah hihi.

Masuk Darul Quran, aku tak sambung bisnes tuala wanita herba tu. Aku buat duit melalui fotostat buku-buku novel dan jual kat kawan-kawan aku. Heheh. Tak banyak untung pun, tapi aku puas hati lah :) Bila cuti, aku jadi cikgu sandaran kat sekolah rendah :) Aku jugak pernah jual al-Quran tafseer dari Indonesia. Masa tu husband aku (which was my friend at that time) supplier, aku the only agent yang dia ada. Harga jual quran rm100, aku dapat komisyen rm10. Dia dapat rm40 -.- KEJAM. Hahah.

Aku rasa ada banyak je lagi aku buat, tapi tak ingat.

Until one fine day aku terdengar cerita dari seorang kawan, mengatakan kawan aku Maryam (best friend di Darul Quran), seorang yg aku kenal berasal dari family kurang senang, dah belikan sebuah kereta untuk Mak dia hasil dari income Herbalife. AKu, as someone yang memang suka bisnes, terus contact Maryam and nak join sekali bisnes yang dia buat tu. Heheh. ALhamdulillah keputusan yang paling luar biasa aku pernah buat dalam hidup aku is signing up with this amazing company.

I would say, Herbalife is the best business opportunity for everyone. But of course Allah tak takdirkan semua orang untuk Herbalife walaupun peluang yang herbalife offer is good for everyone. Itu sudah pasti lah kan :)

I have been doing this business for 3 years and 8 months (as of today). Alhamdulillah the experience is amazing. Why Herbalife?

1. No boss. Nak bust kerja atau tak, terpulang diri sendiri :) Tiada punch card. Boleh pilih untuk keluar kerja ikut waktu sendiri. Tidak perlu hadap traffic jam. Hanya impian kita yang memandu gerak kerja kita. Semakin besar impian, semakin kuat kita kerja.

2. Sign up RM94, automatik business start operating in 89 countries (negara yang ada Herbalife HQ, subject to change). Kalau buat business lain, atau nak open up own company, agar-agak boleh ke operate internationally with only rm94?

3. Tidak memerlukan ijazah untuk memulakan perniagaan. Hanya kesungguhan, kesabaran dan kerajinan.

4. Tidak perlu pandai bercakap. Hanya perlu pandai makan dan minum. Use all the products, dapatkan hasil untuk diri sendiri. The result speaks for you :)

5. Kerja part time 3-5 jam sehari, income lebih dari orang bekerja office hour 8am-5pm. Students memang paling best buat Herbalife part time. My income when I was a student and part time doing Herbalife was RM4000 average. BEST ATAU BEST? :D

*Income is not typical to every individual
Ni antara testimoni terbaru minggu lepas :) Semua muda-mudi yang memang wholeheartedly with Herbalife business. MashaAllah. 
You want to know my income? Tak boleh state kat sini, kena and attend dulu our Herbalife company preview baru boleh tahu hehe :D

6. Self development. Herbalife tidak hanya menekankan tentang duit. Tidak sama sekali. In herbalife, kami percaya orang yang lebih baik attitude, lebih cepat untuk grow dalam business. And we are taught to read books to increase our knowledge. I myself change from someone who hate books to a person who always read books. Better attitude = higher income.

7. Step by step coaching and training provided. Elakkan dari menjadi orang yang kaya dengan alasan. Ramai orang yang beralasan "tak pandai cakap" untuk tidak melakukan perniagaan Herbalife. Ramai juga yang beralasan "tidak dapat hadir ke training sebab....". Skills are to be learned. Sebab tu training disediakan. Kalau orang yang memang dah sedia pandai bercakap macam suami aku pun, still perlukan training yang banyak untuk mendapatkan skills yang paling tepat untuk perniagaan Herbalife. So, kesimpulannya, training adalah wajib untuk orang yang ingin maju dalam perniagaan Herbalife.

8. We get health, time-flexibility, and wealth. Kerja apa yang offer 3 benda ni sekaligus? Kalau tengok doktor, masih ramai yang gemuk dan tak sihat. Mereka dedikasikan hidup untuk menyihatkan rakyat, tapi in the end mereka juga sakit. Cuba tengok CEO atau owner company yang berjaya..Mereka kaya, tapi kurang masa bersama keluarga. Balik lewat malam atau tak tentu waktu kerja. Atau kaya, tapi banyak penyakit. Nauzubillah.
Boleh baca testimoni family aku di sini: http://ladyship-atie.blogspot.com/2013/08/turun-berat-badan-dalam-2-minggu-sahaja.html

9. Tidak boleh condemn produk/company lain! In every training kami akan diingatkan tentang etika ini..Etika Herbalife ni paling aku suka sebab tiada unsur 'dengki' atau dendam. Bagus sangat. Sebab most of the time kita selalu tengok salesman akan bandingkan produk mereka dengan produk dari company lain. Herbalife tak macam tu :) Rezeki sentiasa ada.. our job is to change eating habit and 1 formula 1 for every home.

10. The best Research & Development team in the company. Toksah le banyak fikir..6 from 8 chief doctors kat dalam herbalife ni dah botak kepala sebab tolong kita berfikir LOL. Kerja kita hanya distribute je products to the market place. Building business as if this is our own company, and earn income like having a big company of our own.



*info: The doctor on the top left is the founder of BMI. He was also awarded as the top 10 best doctors in the USA in the year 2012. 7 PHD in human nutrition :o

11. Herbalife is listed in the NYSE. How do companies list in NYSE? Boleh baca SINI. Basically company yang listed kt NYSE ni bukan calang-calang company lah. Products and marketing plan memang POWERFUL. Should doubt no more because NYSE dah penat buat kaji selidik about our company.

12. Herbalife is already 33 years in the industry. So long, yet keep on growing..MashaAllah!


Because once we take the shake, we know that we need the products everyday. That's why Herbalife keeps growing.

Hoihhh kalau nak listkan WHY HERBALIFE memang tak cukup 1 page. Banyak sangat sebab why Herbalife is THE BEST PART TIME BUSINESS!! Tak perlu susah payah kerja 10 jam sehari di McD or Pizza Hut untuk earn income masa cuti. Semua adik-adik aku jenis yang tak suka nak pakai uniform restoran, sama macam aku. Alhamdulillah kami nampak peluang dalam Herbalife :)

In the middle: Maryam
The rest are all my sisters. Semua below 21.
Bagaimana nak jadi orang yang berjaya dengan Herbalife? Boleh baca di: http://ladyship-atie.blogspot.com/2013/03/kesungguhan.html

Cerita aku tentang pencapaianku? Boleh baca
http://ladyship-atie.blogspot.com/2011/12/we-were-royals-on-royal-carribean.html
http://ladyship-atie.blogspot.com/2012/07/analisa-impian-1st-half-2012.html
http://ladyship-atie.blogspot.com/2012/08/my-23rd-birthday.html
http://ladyship-atie.blogspot.com/2013/07/melbourne-free-vacation-2013.html

Semoga bermanfaat :)

Part time business opportunity. 
18 years old & above. Contact us at 
ladyship.atie@gmail.com or 0126714353.

Comments

Popular Posts