Analisa Impian 1st Half 2012

Bismillahirahmanirrahim

Hai semua. Aku update blog lagi harini :D 
Masa kemas-kemas barang-barang kat stor tadi, terjumpa dream board yang aku dan abang draw last year. I dont feel like sharing the dream board here in this entry. Hewhew. But it reminded me a day where we listed out all the dreams we dream for the year 2012.


venue: Nutricity, Taman Melawati, KL
December 2011

I myself had my own dream list on a piece of paper, so do my husband. We put them in the jar, and they are currently safely kept in Nutricity. Yang bestnya, in Herbalife, we dont just dream, but we commit to our dreams sebab we are all trained to believe in dreams. And trainings after trainings, events after events, the path towards achieving our dreams semakin jelas. Our attitude sharpened and better. Balik je training kami cuma perlu apply semua yang kitorang belajar into actions. Lepas hari tu, kitorang back to work, everyday tak putus-putus doa dan tawakkal pada Allah untuk dekatkan kitorang pada impian kitorang. InshaAllah.

Alhamdulillah, yesterday was the end of the 1st half of 2012, and after solat dekat rumah semalam, aku pandang sekeliling bilik tidur kitorang, tunduk balik hadap tikar sejadah, aku flashback setiap satu nikmat yang Allah dah bagi. And alhamdulillah, I am truly grateful sebab almost half of my dreams untuk tahun 2012 dah menjadi kenyataan. 

1. Rumah

 
Alhamdulillah, aku sampai sekarang masih tak percaya yang aku dah ada rumah sendiri. Pengorbanan untuk kitorang dapatkan rumah ni, takde sape yang tahu. Sebab bukan murah. Rumah ni kosnya RM300,000. Di kala orang lain boleh enjoy shopping if diorang ada income macam kitorang, kitorang pejam mata berhabisan duit untuk dapatkan rumah ni. Masa dalam proses nak dapatkan rumah ni, baru aku sedar dah berbulan aku tak beli kasut baru, tak beli tudung baru, takde handbag baru. Hahah. Serius. Aku memang korbankan semua tu. Now dah selamat rumah ni dinamakan atas nama aku dan abang. Alhamdulillah, lega dah heheh. Jom kite enjoyyyy! =p
2. Anak


Memang lah time aku tulis dalam dream list tu, aku nak anak tahun 2012, and time tu aku dah pregnant 7 bulan. Hahah. But we never know kan? If kita tak serius nak anak, macam2 benda boleh jadi na'uzubillah. Alhamdulillah, 15 April 2012 memang aku selamat melahirkan anak bernama Muhammad Yassir. Makin hari makin cantik kacak bijak dan bergaya alhamdulillah hewhew.

3. Tokyo Vacation (Free by Herbalife) WITH BABY


Ni pun satu hal. Masa bersalin, abang macam ragu-ragu nak bawak baby ke Tokyo. Sebab tarikh vacation tu betul2 aku baru habis pantang. Abang tak nak buatkan passport baby, tak nak beli tiket flight, sebab risaukan Yassir. Yelah, new father. Tend to be over-protective. But I was so eager, untuk tak tinggalkan baby. Sebab aku nak exclusive BF baby Yassir, so no way la nak tinggalkan kannn. And sebab aku betul2 decide nak pergi vacation with baby Yassir,lepas istikharah, alhamdulillah Allah makbulkan.

4. GET 

 

 Masa aku baru lepas kahwin, and dapat tahu pregnant (bunting pelamin), aku terus cakap kat perut aku, "Baby, tolong doakan Mama k. Mama akan kerja kuat untuk ensure by the time baby keluar, Mama Papa dah GET."
Alhamdulillah, masa Yassir selamat dilahirkan, kami BELUM qualify as a GET member, but kitorang dah 2nd cut. And Allah bagi kami qualify GET ni waktu aku dalam pantang. ALhamdulillah alhamdulillah.


Not to show off, but to share. To inspire. At the age of 23, alhamdulillah we've got the chance to earn 5 digits every month, having all these, and we have the energy to work so hard NOW so that we can retire by the age of 30 with income more than 6 digits every month. Ameen.

So ini antara impian 2012 yang besar yang Allah dah izinkan kitorang capai. InshaAllah, akan ade few upcomings that we're working on. Tolong doakan :)

Now it's not about us. It's about how many people we help. Aku akan update satu lagi entry tentang insan-insan yang sama-sama berjaya bila kami decide untuk grow, and they grow together with us in this amazing journey. Herbalife, changing people's life. If we can do it, if all of us can do it, why not YOU?


DO YOU HAVE A DREAM? WILLING TO COMMIT TO YOUR DREAMS? RAJIN NAK KERJA KUAT? CHANGE YOUR LIFE NOW, ASK ME HOW! 

0126714353 

Comments

Popular Posts