Nak Cantik!

Bismillahirrahmanirrahim..



Perempuan..sangat sinonim dengan kosmetik. Kan? Kalau yang memang jenis kuat melawa *macam aku dulu-dulu* mesti segala macam brand ada kat meja solek. Fuh. Banyak betul aku berhabis duit kat alat solek dulu.. maskara, blusher, lipsticks, foundation, compaq powder, eyeliner, etc. 

Pastu bila keluar rumah, perasan cantik...*DANG!* -.-"

Kalau yang memang tiada masalah kulit, yang memang paras rupa cantik, takpelah lagi :)

Tapi kalau yang muka berjerawat, berusaha menutup jerawat di muka dengan make up..boleh faham tak kulit awak meronta-ronta kesakitan :(

Kalau yang badan terlalu kurus, atau gemuk, tak guna make up bagai..repair lah dulu badan awak tu..I guarantee you, you will be very confident about yourself if you have an ideal body fat and body shape :)

Aku cakap based on my own experience..I have seen my sisters, my mother..they were overfat before, I myself was overfat..I looked slim, but only me know how low my confident level was. I dont have the ideal body shape. Muka aku tembam bulat sangat. Tapi badan aku kurus sangat. Tak stabil. Hahah. So I ended up bersolek-solek. And terpaksa berhabis duit untuk baju cantik-cantik, and cosmetics..Hasilnya... Kulitku diserang jerawat :(

January 2010

Bulan January 2010 memang titik tolak perubahan gaya pemakanan aku. Aku baru tersedar masa tu, bukan alat solek yang membantu aku untuk tampil bergaya dan cantik, terutama dari aspek kulit. Serius, bukan. Aku ubah mindset, aku beralih kepada cara pemakanan yang lebih sihat, dan water intake yang cukup. OH! Aku tak makan sayur. Makanan sihat apa yang aku makan? Herbalife lah of course :) 

Aku juga hentikan pembelian sebarang pencuci muka yang berasaskan terlalu banyak bahan kimia. I stop going to Watson's or Guardians untuk mencari pencuci muka..Aku beralih kepada pencuci muka yang bersifat tumbuh-tumbuhan :) Mula-mula aku gunakan skin food. But it happened that my skin did not improve at all. 3 bulan lah jugak aku guna skin food..Maybe sebab jerawat aku bukan jerawat biasa-biasa. And mungkin sebab tiada consultant yang memang monitor kulit aku secara terperinci.. Jerawat yang uolls nampak dalam gambar di atas adalah jerawat BATU. atas hidung tu pun ada 2-3 jerawat batu..yg belum 'masak'. And banyak lagi jerawat yang aku cover dengan foundation..sebab malu. Tapi sebenarnya..SAKIT SANGAT :"(

So dear ladies, please if you read this, do not repeat the same mistakes I have done before. We can lie to other people about our 'beauty'. But we can never lie to ourselves. And if you are married or getting married, you will never be able to fake your beauty in front of your husband. Repair your body cells! If you manage to have healthy body cells, you will have THE IDEAL YOU. 

aku hanya pakai eyeliner and lipstick and compaq powder Brand body shop sebab tiada production from HErbalife.
Cleanser, facial scrub, toner, moisturizer, skin booster semua Herbalife products.
NO BLUSHER. Warna kulit adalah original.

Vegetables only cannot help you repair your cells. There are lots more than just vegetables. Don't misunderstand 'healthy eating'. I have been to trainings by Nutritional experts, Nobel prize winner, Dr Louis Ignarro and Dr David Heber (the founder of BMI) for more than 3 years. I am a qualified wellness coach :)

I would love to help if you need my help. I have been coaching people for almost 4 years. My whole family is under my coaching for almost 4 years already :) Contact us now for free consultation. 0126714353 or email ladyship.atie@gmail.com. *Strictly for non-Herbalife distributors only*


Comments

Anonymous said…
boleh lah pakai niqab balik sebab kulit muka ko dah baik ti...=)

Popular Posts