Students Consume Herbalife

Bismillahirrahmanirrahim


Lately aku dapat banyak sangat pertanyaan melalui email, facebook dan blog berkenaan isu harga produk Herbalife di Malaysia. Feedback yang paling lazim ialah: "Saya masih student, produk herbalife ni mahal kan? Mesti students susah nak consume Herbalife kan?"

Tatkala aku dapat soalan sebegini aku hanya senyum sambil kepala pusing-pusing teringat semua students yang aku kenal pengguna tegar Herbalife. Pernah jugak suata ketika dulu aku sendiri terfikir macam mana ye mereka boleh ada duit untuk beli produk Herbalife? Tapi aku sendiri pun sebenarnya adalah pengguna tegar produk Herbalife semasa aku masih belajar..*pengguna tegar means bukan hanya consume Formula 1 semata-mata, tapi semua produk Herbalife termasuk produk nutrisi luaran. How did I manage to buy all the products?

Oh yes the products are considered pricey...ONLY if you don't know the quality of the products and how it may change your life.

Ada 3 kategori students yang aku pernah jumpa dalam Herbalife ni:

1. Membeli Produk Menggunakan Duit Sendiri

Students yang choose Herbalife as their healthy breakfast will only need to buy 3 products. Which are Aloe, Teamix, and Formula 1 shake.
*These products do not intend to diagnose or to cure any disease.
Program yang kami sarankan adalah sarapan pagi sihat


Mahal? Tak! Jika dibandingkan dengan harga makanan sekarang yang sememangnya tinggi. Sekali makan mesti cecah RM10 kalau termasuk air manis. Setuju atau setuju? Heheh. Herbalife lagi murah! TRUST ME. And of course, kalau students yang beli produk menggunakan duit biasiswa atau allowance yang parents bagi setiap bulan, mostly akan berkira-kira nak makan produk. Tak boleh consume lebih-lebih takut cepat habis hehe. But still they are way ahead other students yang tak nak berubah langsung towards healthy eating lifestyle.

And selalunya students yang membeli produk Herbalife menggunakan duit sendiri semuanya mendapat hasil produk yang sangat luarbiasa! Sebab mereka serius mengikuti program setelah membeli produk dari kami :)

2. Membeli Produk Menggunakan Duit Parents

Banyak jugak customers kami yang memang berasal dari keluarga yang kaya raya. OH! Jangan salah faham. Meh aku bagitau hakikat sebenar..majority pelanggan kami bukan orang kaya. Lebih ramai orang biasa sederhana dan kurang berkemampuan berbanding orang kaya. Most of the time, orang kaya tidak serious mengikuti program setelah membeli produk. Maybe because they do not know the value of the money they have paid for the products :( We don't go for customers' money, because your money cannot make us rich. We coach you to be happy through our products.

Aku respect juga sebenarnya students yang dalam golongan kedua ni. Sebab kebanyakan anak muda sekarang bila parents dh kaya, mereka sering meminta duit untuk benda-benda lain seperti shopping, travel, enjoy, etc. Jarang orang minta sponsor untuk kesihatan. So instead of kita minta untuk things yang kurang berfaedah such as games etc, why not tune sikit mindset tu, jadikan kesihatan as one of your priorities. So inshaAllah your parents will not hesitate to sponsor you the products. They of course want you to be in the best state of health.

3. Students yang mencari pendapatan sambilan untuk membeli produk Herbalife

If you all attend our customer day, you might see so many students voluntarily share their product testimonials on stage. Aku termasuk dalam golongan yang ketiga ni.

Semasa belajar, aku hanya bergantung pada allowance rm500 setiap bulan, dan kehidupan di tengah bandar Sunway membuatkan rm500 tidak cukup untuk aku. Makan, taxi, books, clothes, entertainment etc.  

Mama Ayah akan bagi rm200 ke rm300 sebulan untuk topup perbelanjaan aku, itu pun kalau aku minta. AKu pulak jenis yang benci kat diri sendiri kalau meminta. Huhu. Sebab tu aku ada desakan untuk cari duit sendiri sejak aku SPM.

Boleh baca cerita aku dan part time business di sini: http://ladyship-atie.blogspot.com/2013/08/the-best-part-time-business.html

Bagi aku, untuk aku consume Herbalife semasa aku belajar dulu bukan suatu benda yang aku boleh pejam mata terus bayar duit produk, Tapi aku memang jenis tak kisah invest untuk kecantikan diri sendiri. AKu bukan health-conscious. Aku lebih beauty-conscious. Aku memang NAK CANTIK. hahah. Tak sedar diri banyak penyakit. So, aku mulakan dengan pinjam duit ayah untuk invest makan murah sekaligus memulakan perniagaan aku dengan Herbalife. Masa tu aku aim rm1000 part time income je sebulan, bagi aku sudah cukup banyak. Boleh lah spend half untuk aku makan produk Herbalife gila-gila takyah kedekut, boleh belanja, boleh bagi Mama duit setiap bulan..alhamdulillah it happened that during my study time, aku earn average around RM3000-RM5000 sebulan *income testimonials not typical*. Memang kaw kaw la aku invest on my health using Herbalife products. BEST SANGAT!

My Family life & Herbalife: http://ladyship-atie.blogspot.com/2010/09/my-life-is-not-all-about-herbalife-but.html

Adik-beradik aku semuanya alhamdulillah mengikut jejak langkah aku. Kami semua consume produk Herbalife menggunakan duit kami sendiri...Aku tak memaksa mereka untuk menyertai aku, kecuali kakak aku je kena paksa sebab dia memang gemuk dulu, dan aku stress kalau tengok Wani nak bergaya tapi badan dia gemuk hahah. So aku paksa dia makan produk. Kami berlima adalah students dalam kategori ketiga ni. Semua adik beradik aku adalah Herbalife Independent distributors.

Kakaku Wani. Aged 25. medical student in Univ of Nottingham, UK.
VERY PART TIME.
Maybe 1 customer a week? 
Ini saya. Umur 24 tahun. Bekas student Accounting di Sunway.


Linda, aged 21. Student Farmasi UIA Kuantan.


Nurul, aged 19. Student IPG Kelantan.




Ain, aged 18. Student Darul Quran JAKIM.
Just started the business last month sebab baru sign up.


So dear students yang sedang membaca blog ini, I recommend you all untuk memberi peluang kepada diri anda untuk melihat peluang yang Herbalife tawarkan. Dari segi produk & business. 80% dari organisasi aku adalah students. Dan mereka semua pengguna tegar produk Herbalife. Many of us have changed our life through Herbalife opportunity. Seriously, kehidupan dan personaliti mereka telah banyak berubah ke arah yang lebih baik (long way to go sebab most of us are still in the early 20s). You all boleh jumpa mereka yang aku maksudkan kalau nak, just contact me personally and I will definitely introduce you with them inshaAllah :)

I would say Herbalife products are for everyone, INCLUDING STUDENTS. The question is, do you care about your own health?

Do you love opportunities? 
Interested to see Herbalife opportunities for students?
 Contact us 0126714353


Comments

bc said…
kak..boleh tak saya share link blog akak?

Popular Posts