Kesungguhan

Bismillahirrahmanirrahim

Hai semua :) apa khabar? Have you had your shake today? I have! Not only shake. I had my Aloe, Teamix, and chocolate shake mixed with formula 3 whey protein. It's nyummmmmmmmmilicious! And, also 30 minutes of Zumba exercise with Linda ;) And now I'm feeling great! Alhamdulillah :')



Semalam aku amek cuti untuk aku jalankan tanggungjawab aku sebagai seorang manusia biasa. Pagi tu aku spend time with my bestfriends yang memahami tanggungjawab dan kerja aku dengan Herbalfie up till today, Mok and Bedah. Walaupun diorang ni belum jadi serious consumer, apetah lagi nak join aku dalam misi "changing people's life" with Herbalife. Heheh. But diorang the only friends yang akan tanya bila aku free on weekdays kalau nak keluar lepak. Terharu :') Then aku dan abang ke Batu Pahat untuk ziarah kawan baik abang, yang juga Supervisor kami sedang on-going World Team di Putra Hospital. Aca, baru je kena operate lutut sbb main bola. Malam tu aku singgah kampung untuk ziarah Atok and Nenek. Alhamdulillah bila Atok bgtahu "ubat atok dah habis", aku dapat bagi shake and aloe on the spot. Heheh sebelum ni tak mampu nak bagi free, but today aku dapat kongsikan nikmat Allah dengan Atok Nenek. Please grant us more ya Allah, we are willing to work hard, to help others.
So I went to bed yesterday with satisfaction...and alhamdulillah..

Today I woke up with determination. Alhamdulillah.


Bila aku bangun tidur, ada satu persoalan yang tiba-tiba keluar dari fikiran..Kenapa dalam Herbalife ada yang berjaya, da ada yang tidak?

Sebenarnya, there is no such thing as failure in Herbalife. There are only QUITTERS.

Kenapa ramai yang quit from the business?
Jawapannya sangat simple. Kurang kesungguhan. 

Ever since the day I signed up with Herbalife, I know and I was aware deep in my heart, this business is NOT EASY. The day I signed up, is the day I just started building an empire of business FOR MY LEGACY. I want to be rich. Yes, very rich. So that I could be higher than money. So that I dont have to worry about money at all. So that I can fulfill my responsibility as a Muslim. So that I can be one of the contributors of glorious Muslim economy especially in Malaysia.

Aku mengaku ada masa yang aku rasa malas. Tapi aku tak pernah rasa give up. Aku selalu bagi masa kat diri aku, kalau aku tak boleh fokus, atau masa aku ada masalah, aku akan pergi bercuti sehari dua, get back to Allah, and look back at my dreams..and try to come back to work stronger!


Herbalife is not an easy-money business. In Herbalife, our mission is to change people's life. And changing people's life is NOT EASY. Kita nak berubah pun susah kan? Ini kan pula nak bantu orang lain untuk berubah. That is why Herbalife is not easy. 

But the concept and the system is SIMPLE! We use all products, we wear the brand, we talk to people, and we attend all events!

So hereby I highly advice all of you who has not signed up into Herbalife business, and would love to join us, solat istikharah dulu, and be ready to change and sacrifice for ur own success and for our legacy.

Apa yang diperlukan untuk berjaya dalam Herbalife?

1. Guna semua produk Herbalife secara serius dan dapatkan hasil

Kalau dah decide nak buat perniagaan Herbalife secara serius, kita seolah-olah baru buka sebuah syarikat yang menghasilkan produk sendiri. If our company produce shampoo jenama X, takkan kita as the owner of the company nak beli shampoo jenama Y dari syarikat lain, kan?


Kemudian pastikan kita dapat hasil yang memuaskan dari produk. Tiada orang yang berjaya dalam Herbalife tanpa hasil produk. And then create our own testimony picture secara jujur dan ikhlas. 


2. Pakai branding Herbalife setiap masa

Herbalife tak perlukan ratusan ribu untuk bermula. Kedai kita adalah diri kita sendiri. Kita cuma perlu memakai branding Herbalife ke atas diri kita sendiri. And tak mahal pun, button Herbalife baru rm3. Beg Herbalife baru rm30. Botol air Herbalife baru rm24. Heheh. T-shirt Herbalife pun tak mahal. Tak pakai button means kita tutup kedai kita. 



3. Bercakap dengan orang SETIAP HARI tentang kebaikan produk

Kalau kita sangat-sangat suka dengan Herbalife, kita mesti akan rasa ghairah untuk share dengan orang lain. The question is, are we consistent? Do we talk to NEW people everyday? 




4. Mempunyai IMPIAN yang besar

Apa impian anda? 
Ada orang, mereka cuma mengimpikan sebuah rumah biasa, pendapatan yang cukup makan untuk untuk diri sendiri dan anak-anak. 
Ada sesetengah orang yang berimpian untuk menakluki dunia. 

Di mana kita? Adakah kita jenis orang yang bermimpi biasa-biasa, bermimpi hanya untuk diri sendiri? Atau kita bermimpi untuk kepentingan ummah? 



Yang merunsingkan, hakikat sekarang, kebanyakan yang bermimpi besar-besar adalah orang non-Muslim. Bukan salah mereka. Mereka termotivasi untuk menjatuhkan umat Islam sejatuh-jatuhnya. Sebab tu mereka bertungkus-lumus untuk membuktikan umat Islam mundur. 

So aku menyeru semua pembaca Muslims blog Ladyship Atie ni untuk sama-sama compete with the whole world. To bring back our glory! Jangan hidup dengan sejarah Islam yang gilang gemilang. Kita perlu MENGHIDUPKAN kembali zaman kegemilangan Islam. Tanggungjawab siapa? KITA!


5. Keyakinan dan kepercayaan

Ada orang yang dah sign up dengan Herbalife, tapi hanya buat business ni untuk "cuba-cuba". Dengan harapan, KALAU ramai customers beli produk, mereka akan teruskan. Kalau tak ada atau kurang, mereka berhenti. 

Mana boleh! 



Kita hidup kat dunia ni, kita semua nakkan syurga, betul tak? Kita yakin syurga tu ada kan? Tapi kadang-kadang hidup ni tak seindah yang kita harapkan. Sometimes Allah uji kita dengan pelbagai cabaran. Ada orang terus salahkan Tuhan. Ada yang overcome dan bertambah kuat. Sama lah macam perjalanan kita menuju kejayaan. Kita kerja, kita perlu sertakan dengan IMAN. Allah dah janjikan rezeki untuk setiap manusia. Siapa usaha lebih, dia dapat lebih. Tu memang janji Allah, so kita perlu usaha lebih kuat untuk jadi lebih berjaya. 

And sebagai manusia, kita tiada hak untuk pandang orang kaya dengan sangka buruk. Ada orang cakap, "yang kaya makin kaya, yang miskin makin miskin". Cuba sangka baik. Tanya diri sendiri, cukup kuat tak kita kerja untuk jadi kaya macam mereka? Sejak aku jumpa Herbalife, aku sangat yakin dengan rezeki Allah. Ada sebab kenapa ada manusia miskin, ada sebab kenapa orang kaya itu kaya. Yang penting, yang miskin jangan salahkan yang kaya, yang kaya perlu bantu yang miskin. Pandang harta dengan IMAN!


6. Willing to see and create our own future

In Herbalife, we are taught to dream. Perniagaan Herbalife boleh diwarisi. Royalty dari organisasi yang kita bina boleh diwarisi anak-anak selepas kita meninggal. So, tanya diri kita, adakah kita nak tinggalkan royalty yang sedikit atau royalty yang mengalir macam mata air? Let's build our empire for the best future for our legacy!


7. Dengar cakap coach dan duplicate! 

Even the best footballer tunduk pada arahan coach. Untungnya berada dalam business Herbalife ialah, we have mentor. Aku pernah saksikan zaman abang dan kawan2 nya membuka sebuah syarikat perniagaan IT, tak sampai 3 bulan mereka tutup semula syarikat. Selepas puluhan ribu dah dilaburkan. Sebab apa? Tiada mentor! So, bila dah ada upline yang sudi untuk guide kita untuk berjaya, yang sudi tegur setiap kesilapan kita, kita perlu rasa syukur dan ikut setiap apa yang dinasihatkan. And then ikut bulat-bulat. Tak perlu guna otak pun untuk berjaya dalam Herbalife. Tak perlu jadi pandai. That's why in Herbalife, everyone has equal opportunity to succeed. Just follow all of these basics, It's that simple. 


8. Attend ALL Herbalife events!

Yang susah nak berjaya dalam Herbalife adalah bila memilih-milih event. Memilih events adalah "brain damage" in Herbalife. Antara ayat yang bakal membunuh business Herbalife:

"Oh, saya nak pergi events yang kecil-kecil je dulu, nanti bila keadaan mengizinkan saya pergi Extravaganza"

"Sy pergi Zerotohero je, Extravaganza kat luar negara, so saya tak boleh pergi"

Fuhhhhhh. BAHAYA! Elakkan untuk memilih events. Atau bersedia untuk slow down in the business. In Herbalife, actually we are forced to travel hehe. Kalau nak berjaya memang kena attend semua events dalam DAN luar negara. Kalau Extravaganza memang di Bangkok, so ke Bangkok la kita yuk =D

_________________________

Okey so kesimpulannya, Herbalife is a simple business, but it requires CONSISTENT HARDWORK. And the reward is INFINITY. Tiada limit. MashaAllah! Let's give ourselves minimum of 5 years to sacrifice and work hard to build our own empire in Herbalife. 5 tahun tak lama. Cuba reflect 5 years ago where were we? Apa perubahan yang dah kita lakukan dalam hidup kits. Kalau kita tak puas hati, jom mulakan dari semarang untuk dapat 5 tahun akan datang yang sangat berkualiti dunia dan akhirat. 

In Herbalife, we dont have a boss. We only have dreams. So jadikan impian kita sebagai motivasi untuk kita terus berjaya. Jangan give up! Tiada yang gagal dengan Herbalife, yang ada hanya orang yang quit. Doakan aku juga istiqamah dalam usaha mengejar impian. Ameen!

Jika anda orang yang sedang mencari peluang, jangan malu-malu untuk hubungi saya untuk melihat peluang yang Herbalife sediakan. 

Trainings provided. 
Consultation PERCUMA!! 

SMS/Whatsapp 0126714353  

Comments

Popular Posts