Sejak Ada Yassir

Bismillahirrahmanirrahim

2nd entry of the day. Malam tadi aku tidur sangat awal. Around 11pm (awal for me, sebab lately always tidur at 1am sebab temankan my Yassir). Yassir sekarang tengah demam, batuk n selesema. Aku pulak semalam badan terlalu letih. Effect jadi emcee kat STS Putrajaya Ahad lepas. Serius, first time jadi emcee, sepanjang hari aku menggeletar sebab nervous huhu. Tak tipu. PLUS aku menyusukan Yassir. Penat yg amat bila puasa bercampur dengan perasaaan gementar yg tak terhingga sampai badan menggigil.

Kenapa aku gementar? Sebab aku ada Yassir. Sejak ada Yassir, kami tak pernah berenggang. Sebab Yassir menyusu badan, dan aku tak pernah sempat untuk pam susu dan bagi Yassir minum from a bottle sebab Yassir kerap menyusu. So bila ditugaskan untuk menjadi emcee untuk event yg sgt besar (more than 1000 people in the hall), aku lebih banyak risaukan Yassir. Because Yassir sangt manja. N lately Yassir tak nak dengan orang lain selain aku, not even his Papa. Sebab Yassir kurang sihat.



Sejak ada Yassir, backpain adalah sahabat baik aku. Mana tak nya, dalam 24 jam, I spend at least 5 hours untuk kendong Yassir in my hand. Most of our time dalam kereta. Sepanjang perjalanan memang aku pangku Yassir. Pastu kalau turun kereta, aku dan abang pun bersemangat nak letak dalam stroller. Yassir tak bertahan lama. Yassir akan minta didukung. End up stroller jadi trolley angkat beg ngagaahahaha.

Ni buktinya.





Sejak ada Yassir, aku jadi seorang yang tak punctual. Sebab Yassir sometimes tiba-tiba meragam. Tiba-tiba berak. Banyak ke'tiba-tiba'an. This is NOT GOOD. It's been 3 months, and aku akan make sure aku BERUBAH! Chaiyok Atie! Face it. Kena adjust time, and kena prepare 1 hour earlier from the expected time. So that bila ada any emergency senang nak adjust. Ameen.


Sejak ada Yassir, aku dan abang belajar untuk REFRESH kasih sayang dan cinta antara kami. Yes, susah, sebab dulu tidur hanya berdua. Sekarang ada someone BETWEEN us. Dulu every night before sleep I will need abang tu hug me until I fell asleep. Sekarang, Yassir pulak needs me to hug him until he fall asleep. Huhuh. So aku agak kurang memerlukan khidmat abang di situ. Hew. And sometimes bila balik kerja dah terlalu penat, kitorang ended up tidur dengan tak tukar baju, abang tidur dgn jeans, aku tidur dengan cardigan. Without having our goodnight kiss. Terrible. This is NOT GOOD. So, bila setiap kali teringat, we'll remind each other. Supaya cinta semakin mekar setiap hari sampai ke syurga inshaALlah :')


Sejak ada Yassir, kebergantungan aku dengan ALLAH semakin kuat. Doa aku setiap hari:

Ya Allah, aku serahkan Muhammad Yassir bin Yussamir sepenuhnya kepada MU. Dan janganlah kau serahkan diri kami kepada diri kami walaupun dalam sekelip mata. Sesungguhnya kami terlalu memerlukanMU ya ALlah. 


Sejak ada Yassir, aku kerah tenaga aku DOUBLE than before. Sometimes memang rasa nak give up on BF, but bila aku solat, aku kembali bersemangat. Memang kadang-kadang iblis akan hasut, effect perspective aku on my baby. I love my Yassir so much, and he's never a burden to me. Cuma bila terlalu penat, I tend to have -ve feelings for a second. Astaghfirullah.

Yassir dengan my downline, Aunty Dalilah :)


Seorang ibu boleh pilih pandangannya terhadap anaknya, samaada anaknya adalah bebanan, atau sebagai motivasi. And i choose to look at my Yassir as a driving force to keep me motivated to move forward and work harder!


Sejak ada Yassir, aku dan abang delegate tugas. Abang akan handle shake party, walk and talk, dan appointment di luar rumah. And if ada downlines yang memerlukan khidmat coaching kami untuk bertemu prospek, abang akan handle that part. Aku memastikan keadaan rumah sentiasa kemas, jaga Yassir, work from home, buat focus group kat rumah, and calling2 prospek n downlines kat rumah. And anything yang aku boleh buat sambil jaga Yassir. But jgn salah faham. AKu selalu jugak keluar rumah utk bekerja. Cuma bila perlu untuk aku dan Yassir stay at home, and kerja2 yg abang boleh handle sorang without me, baru kami separate.


Sejak ada Yassir, banyak benda baru yang kami perlu adapt dan adjust. Semoga Allah mudahkan urusan kami. I love my Yassir so much! ='D

nangis2 mintak Mama angkat

I can choose to send Yassir to nursery and tak BF yassir, but I instead I choose to take the challenge to give my baby the best I could. BF is the best for babies. And work extra hard untuk cepatkan kejayaan kami. Compress all the hardwork, why not kan? So all mothers, join me if you want! Tiada paksaan, sebab au tolong orang yang NAK je. Heheh :D

Alhamdulillah atas segala nikmat Allah :')


Work From Home, Earn Extra Income.
Please fill up the form above, thank you! 

Comments

Popular Posts