Baby Yassir Tarawih Dengan Mama

Bismillahirrahim

Hai kawan-kawan :) How's ur Ramadhan so far? Aku, alhamdulillah, tak sangka boleh berpuasa dengan tenaga yang LUARBIASA walaupun menyusu baby Yassir. Serius terharu sangat dengan kejayaan berpuasa diri sendiri hahah.

First Ramadhan, aku pagi-pagi siap basuh bilik air, basuh baju 2 round, basuh baju handwash, vacuum satu rumah, kemas rumah, sidai baju, lipat baju. Cuma aku tertidur around 2 jam le siang tu time susukan Yassir. Hahahah maafffff. Sebab time tu aku sorang2 dengan baby Yassir, so bile tertidur n takde orang kejutkan memang confirm terlajak haaahhaha.

And alhamdulillah, malam kedua tarawih aku dah bawak baby Yassir kat masjid untuk jemaah heheh.


Disebabkan that was my first time, so memang mencabar la kan. Sepanjang-panjang tarawih tu Yassir jadi back up 'singer' untuk Imam. Bhahah. Merengekkkkk je nak Mama angkat. Pastu bile angkat siap termuntah lak tuh. Aku siap salinkan baju Yassir. Pastu tengah2 nak salin baju, Yassir menjerit menangis kuat gila time orang tengah solat, and Mama aku siap berhenti solat sebab risau ingatkan ade benda jadi kat Yassir. aigooo T_T

2nd day Ramadhan, aku banyak buat kerja cari customer and follow up customers aku depan laptop, and dengan handphone. Dah memang DMO aku internet and COI (Circle of influence). Seronok bila dapat tolong ramai orang untuk menikmati our magic shake heheh. 

Alhamdulillah 2 hari puasa sahur dengan 123, my energy was SUPERB! Menyusu baby lagi tuh! And alhamdulillah susu badan tak berkurang langsung walaupun aku berpuasa. SAHUR 123 MEMANG BEST GILE! hihik


So, anyone yang nak jugak nutrition 123 ni, contact aku cepat2 ok!

Tarawih malam tadi (malam ke3 tarawih), aku siap bawak 'sejadah' special untuk Yassir. Heheh. Hadiah from downline aku Kak anis, kak lin, n kak amy. Pastu aku doa kat Allah supaya Yassir tak bising mcm semalam. So Allah hantarkan kat aku 3 orang assistants kat masjid tadi hahaha. Toddlers yang tgh main2 kat situ aku mintak diorang popok2 Yassir. Hewhew. Better la, sebab Yassir tak bising sangat. But aku still monitor, takut budak2 tu tetibe ganas2 lak kan. 


Alhamdulillah,. Azam aku tahun ni, nak bawak Yassir ke masjid waktu solat tarawih berjemaah. Semoga Allah bagi kekuatan. Aku ada impian nak jadikan Yassir seorang al-hafiz dan seorang pembantu agama Allah yang tegar. Nanti bila Yassir dah besar, Yassir akan jadi mudir untuk sekolah tahfiz yang aku bercita-cita nak buka bila aku dah kaya raya nanti in future inshaAllah. So aku kena mulakan dari sekarang. Melentur buluh dari rebung :) Semoga Allah redha!

Enjoy your Ramadhan!


SIHAT DAN CERIA DI BULAN RAMADHAN, 
LANGSING BERGAYA DI HARI RAYA.
SMS 0122780844

Comments

syahirah asmara said…
baby yassir sgt comel..
dpt cium dye hari tu:)
cocochaneta said…
eta pun bawak khalid g terawih. walaupun ada yg menghalang.

Popular Posts