Berpuasa Dengan Herbalife Sambil Menyusu Bayi

Bismillahirrahmanirrahim


Hai semua. Saya baru balik dari Hotel Istana, ada Sekolah Jutawan dengan Herbalife. Herbalife terbangkan 2 orang speakers yang sangat hebat. Dan Waldron, and his son, Keegan Cervin. Dan Waldron is a Chairman's Club, and Keegan is an Executive President's Team. Nak cerita sikit, Keegan ni umur baru 27 tahun, and he's only 4 years in Herbalife business, with income macam income pensyarah PHD punya income kumpul 10 tahun,dia dpt income tu every month!! Seriously, kalau kita umur 27, and we earn that much of income EVERY MONTH, what are we going to do with the money ek? Hahah.

Okey takpe. Jom back to the topic. Aku nye customer a.k.a Qillz Quilla ni, dah tanya aku malam tadi,  camane nak puasa dgn Herbalife for breastfeeding mothers. Nasib baik Qila tanye. Sbb aku mmg nk tulis pasal ni, but terlupa -_-'

Simple je sebenanye. Aku akan share cara yang aku AKAN buat sepanjang ramadhan ni k. InshaAllah. Korang jangan le ingat bila aku share ni, CONFIRM puasa korang akan berjaya, bertenaga, etc. For me, after aku dah cuba cara ni, aku tawakkal je kat Allah. Hopefully aku boleh bekerja dengan LEBIH produktif, LEBIH aktif, dan LEBIH banyak tersenyum di BULAN RAMADHAN. Aku tak nak jadi orang yg sama di bulan Ramadhan, and definitely tak nak jadi orang yang lembik di bulan Ramadhan. Sebab aku tak nak jadi fitnah pada Islam. Aku benci bila non-Muslims semua expect Muslims to be very tired, and tak bertenaga langsung tak boleh bekerja macam biasa during Ramadhan. Malu okey!

So, kita mulakan dengan sahur. Dr Khadijah, bekas medical doctor yang join Herbalife share, sahur sebenarnya sama dengan early breakfast. SAHUR = EARLY BREAKFAST. So, takdela beza sangat macam hari-hari lain, cuma kita take it as early as before subuh. Tu je pun :) cuma, untuk BF mothers, tahap kepenatan dan kelaparan tu memang agak extreme la compared to orang biasa. So apa yang aku amek untuk sahur?

  1. KURMA


  2. Nasi putih + telur goreng + kicap (sebab malas nak masak ketang ketung) ATAU Roti/biskut + Milo panas
Then, untuk berbuka, I would again, start with kurma. 
  1. Kurma



    3. SOLAT MAGHRIB dulu
    4. Selepas solat maghrib, kita makan lah lauk (ayam atau ikan)
    DALAM KUANTITI TERKAWAL. Supaya tarawih kita lebih berkualiti. KURANG MAKAN = TINGGI KUALITI TARAWIKH

Lepas tu kita solat, after tarawikh, I would repeat the step 123 yang gambar kat atas tu, and drink 2 liters of plain water before tidur.

Simple je :) Repeat je cara makan ni everyday during Ramadhan, entah2 u will lose weight pun! hihi.
ENJOY BREASTFEEDING AND ENJOY FASTING!


SIHAT CERIA DI BULAN RAMADHAN, 
LANGSING BERGAYA DI BULAN SYAWAL! 
SMS 0122780844

Comments

Popular Posts