Rumah

Bismillahirrahmanirrahim

p/s: Entry ni tak bermotif sangat! cuma nak update about life. Kalau korang tengah busy, sila tutup blog aku ni. haha.

Hai korang. Sebelum aku sambung type points yg berkenaan dengan tajuk, aku nak share, aku tengah stress sekarang. haha. Assignments + tests are not my good friends. Aku dahlah tak suka Monash. Kena buat assignment lagi menambahkan kebencian aku pd Monash. Assignments due on Raya membuatkan aku rasa nak berhenti belajar. Titik.

Entry ni agak terlambat untuk diceritakan. Puas dah tahan tangan ni daripada tulis blog sebab kena focus on assignments. And this week pun aku memang tak sihat. Aku pukul 9 pagi dah mula lapar mcm nak gila. Padahal sahur aku dah makan sebanyak mungkin. Herbalife shake + nasi berlauk + air kosong 1liter or more. X reti dah nak sumbat ape dalam mulut bloated kot perut aku penuh sangat. Starting from 11am onward, aku dah mula lemah. serius, lemah yg tak terkata. Kalau setiap pagi nak keluar dari rumah, pada saat aku melangkah je masuk kereta, duduk kat sebelah seat driver tu, aku mesti terus pening and rasa nak muntah. Tahan je lah -.-"



Ok back to our topic. Rumah.
As for now, dah kire almost 2 months aku dan abang menetap di rumah sewa kami. The view is very naisssssss. Kat luar ni depan tingkap tu mmg terus nampak swimming pool yg biruu. Rumput menghijau. Bersih. But it is only from outside lah. Sebab dalam rumah?

Hmm. Masa baru masuk rumah tu, aku sangat tension. Aku asyik tanya: Macam mana lah perempuan sebelum ni boleh duduk dgn tenang dalam rumah yg kotor macam ni? Sebabnya, penyewa sebelum ni keluar rumah betul2 30/6. Kitorg masuk dalam lebih kurang end of 1st week of July.

Kotor gile rumah tu mula-mula. Hahah. Biaselah kan rumah baru. Taik cicak merata-rata. Nasib baik apartment, so takyah lah susah2 potong rumput kat laman ke ape ke. Mase baru pindah haritu, aku sampai termuntah-muntah sebab penat gile seyh mengemas, menyental, menyapu, etc. Kitorang buat sama-sama lah, tapi abang kan lelaki. Pandangan lelaki dengan perempuan tak sama. Aku memang suka kerja-kerja membersih ni biar aku buat sebab kalau abang buat, aku mmg takkan puas hati hahah. Sekarang rumah dah bersih, tapi aku tak tahu kenapa, setiap minggu mesti kena bersihkan, sebab rumah sewa kami ni macam cepat sangat kotor! Huh!

Penat lah jugak. Sebab aku ni jenis perempuan yg dididik dengan tradisi orang Melayu, isteri should maintain the household, ensure it's always clean, dapur kena berasap, etc. Aku kan belajar lagi. Assignments, tests, due date, etc. Aku buat jugak sume kerja-kerja rumah tu, and sedang belajar manage masa sekarang ni.

Kalau dulu, kat rumah parents aku kat Melaka, memang sentiasa kemas lah, sebab Mama memang pandai kemas. Aku x pandai sangat. Aku cuma tahu maintain kan kekemasan yg Mama dah buat. Yang ada 'tangan' mama is adik aku, Linda. Pergh tip top gile kalau die mengemas. LICIN DAN BERKILAT, sampai semua barang kitorang tak jumpe entah mana die buang hahahah.

Early marriage, not easy, but happy! Duduk berdua dalam rumah ni, kena belajar terima keburukan dan kelebihan masing-masing suami isteri. Dulu masa bercinta, kentut die pun kau tak bau. Sekarang, die berak, die kencing, semua kau kena tengok dan kawal perasaan hahah.


Setiap minggu rumah kami mesti ada tetamu alhamdulillah =) Aku memang suka ajak orang datang rumah. Bila tetamu melangkah keluar, mereka bawa sekali dosa-dosa kecik untuk dihapuskan. Aku tak tahu lah betul ke tak, tp yg pasti, kehadiran tetamu tu adalah satu benda yg baik hehe. At least berbunyi lah sikit kan rumah kami. Hahah

Ni team Herbalife aku dtg buka puasa kat rumah, and kitorang buat focus group  sekali =)

Rumah kami sekarang, alhamdulillah selesa. Cantik tu takdelah kan. Tapi bagi aku, sedaplah nak duduk sementara menyewa ni kan. TAPI!! Sangat banyak CICAK!! 2 kali, cicak pernah secara sengaja jatuh dari siling, lalu kat muka aku! ARGHHHH!! Sekarang aku cerita ni pun geli geleman eewww. Memang x boleh dedah food atas meja langsung, sebab confirm cicak akan lalu eeww lagi.

Yg penting, aku memang tak sabar nak ada income besar sikit, memang aim nak beli rumah. Sebelum ada anak, aku nak make sure kitorang dah ada rumah sendiri, hidup dah stabil inshaAllah. Tolong aminkan! heheh.


Comments

aimiimeyk said…
ati! looking good and happy! alhamdullilah =) http://atie-slaveofallah.blogspot.com/search?updated-max=2011-08-05T12%3A34%3A00%2B08%3A00&max-results=1 referring to your blog post yang ni, the very last paragraph tu, herm kalau nak kahwin tapi takde THE RIGHT CALON, camne? hahaha JK.

Popular Posts