Aku Juga Perempuan

Bismillahirrahmanirrahim

Sedih bila aku tengok kawan-kawan aku yang perempuan ni terlalu dependent on their so-called boyfriend. Sedih, betul, aku tak tipu.

Let me tell u one thing. A WOMAN SHOULD BE INDEPENDENT. Trust me. Even if you are married.
Yes, a married couple should be cooperating and loving each other, but that doesn't deny the fact that we, as women, should depend more on ourselves.

Take note. Aku tulis kat atas: MARRIED COUPLE.

Aku memang seorang yg sangat yakin dengan diri sendiri, in whatever circumstances, I always believe that I can do it! I struggle hard for anything I wish for. Heheh memang keras kepala. Sebab kalau benda tu tak diizinkan by my parents pun, aku mesti akan nanges2 sekuat hati untuk dapatkan jugak kebenaran diorang. Nanges sampai dapat. Macam budak kecik yg annoying nanges kt supermarket sebab nak mak die belikan mainan. Itu aku. Muahahah.

btw, ni aku mase kecik. Comel kan? *oh thank youuu!! hihi*
Dulu before kahwin, aku selalu lawan cakap abang. Yelah, for me, aku belum lagi jadi hak milik abang. Kenapa aku kena bodoh-bodoh ikut cakap die? *mesti abang selalu rasa malang sbb dapat tunang mcm aku* hahah.
Aku tahu ape yg aku nak. I am working hard for myself and for my family. Mase tu aku belum consider abang as my family. Because we were not yet married. So, please lah. 
If there was anything that I want to do, but abang did not let me do it, memang confirm2 kitorang akan gaduh sbb aku rase, suke hati aku lah nak buat ape. hahah.

After kahwin, perangai keras kepala masih belum dapat dilupuskan secara serta-merta muahhaha, Aku still lagi buat perangai mcm mana aku buat kt Mama Ayah. Aku akan desak and insist utk dapat ape yg aku nak,.Ish ish, teruk dowh!
Tapi, belajar la sikit-sikit kan? Hehe. Mama selalu pesan kat aku, dengar cakap suami. Jangan melawan, diam je bila suami marah. Aku dah tahu dah benda tu before aku kahwin, tapi practically, it;s tougher than I thought it would be. Alhamdulillah, sekarang dah boleh kawal sikit heheh.

Eh eh. bukan nak cerita pasal mende ni sebenanye. Aku nye mesej harini adalah untuk memberitahu wanita-wanita di luar sana, don't rely on your boyfriend. He is not even ur husband, he doesn't have any prerogative on you! Belajar berdiri di atas kaki sendiri, inshaAllah nnt dah kahwin, you'll be very happy.

Takyah lah dok susah-susah mintak izin boyfriend kalau nak gi memane. Baik kau mintak izin parents. Mintak izin Allah. Dapat pahala, hati tenang, bangga sikit jadi perempuan.

Aku and Maryam, before kitorang jadi isteri orang. We work very hard to get our own income. Tak perlu mintak izin mana-mana lelaki, so we can speed up. Mintak izin dan restu Mama Ayah je =) 

Aku sedih sebab ada insan-insan yg aku kenal hanyut bila bercinta. Dah dapat sorang boyfriend, u forget everything else. Like the world revolves only around you two. PIGIDAHHH! Pahala takde, duit pun tak dapat.

Aku pun bukan baik sangat, tapi ape yg aku sampaikan ni, is based on what I have experienced. I have done a lot of mistakes. So don't repeat mine. 

So girls and women out there, do trust urself. Have faith on urself. Jauhkan sikit diri dari boyfriend anda, because mereka adalah racun untuk iman korang. Percaya cakap aku. Tapi, seorang suami adalah penawar untuk iman kita =) Kahwin cepat-cepat kalau dah sayang sangat tu untuk tukar si racun kepada penawar!

Aku sayang suami aku =D

bahang pengantin baru belum hilang lagi =P


Comments

Engku Sofea said…
eee nak jugak gak mention yang last tu kan !!!! hahaha

Popular Posts