Cerita Hari Jadi. Fokus: My Husband

Bismillahirrahmanirrahim

gambar hiasan
2 Ogos 2011
Ceh. Punyelah lembab aku update pasal cerita hari jadi aku. Dah 6 hari berlalu. Baru harini ku teringat kisah itu belum diceritakan olehku di dalam blog Ladyship Atie. hiuhiuhiu 

Alkisah, pada 2 Ogos, kami berada di Melaka. Petang sebelumnya berbuka di rumah mentua di Pedas makan makanan tak pedas har har har. 
Maka 2 Ogos tu gilirian rumah aku le pulak kan.

Malam sebelum tidur. Around 10-11pm
Abang: Happy Birthday sayang.
Aku: Rejected. Belum tibe masa. Tak aci.
Abang: Oh ok.

Pukul 12, dah tertidur =p

Bangun pagi.
Abang: Happy Birthday sayang.

Aku tengok abang banyak berfikir and tengok BB die. Tibe-tibe
Abang: Sayang, abang tak reti la nak surprise2 ni sume. Abang cuba buat, tapi end up abang give up sbb taktaw camane.
Aku: Hahah. Okay.
abang: Sayang tolong cari mane-mane hotel yg ade candle light dinner. Pastu, jom kite gi beli bunga.
Aku: Uh? Ish. Takyah laaaaaa hahahaahh ade pulak saye kena cari! Cis! hahah.

Abang..abang... -.-"

Secara audio, mmg abang lah orang pertama yg wish birthday aku. Selain tu aku dh dapat sms banyak gile and fb notification. heheh. Tapi tetap nak declare abang org pertama wish! =p
Mama Ayah adik2 sume wish after abang la heheh.

Kononnye siang tu nak jalan-jalan tengok movie segale. Tapi dah lepas appointment dgn customer, aku jadi sgt penat sbb kt Melaka waktu tu sangat panas. terlalu panas i suppose. Aku dah penat, aku mintak abang bawak balik rumah je terus. Kesian abang -.-

Entah kenapa aku mmg tak pedulik sgt birthday aku skrg ni. Kalau dulu, boleh nangis la kalau takde org celebrate birthday aku muahahha. Aku rase mcm as long as Abang ade dgn aku, whatever day it is does not matter. AT ALL.

Buka puasa.
Mama masak sangat banyak. Intentionally, bukan sbb nak sambut birthday aku pun hahah. Tapi sbb nak sambut 2nd day berbuka dgn kitorang. Tapi mama kate, kire itu celebrate birthday la. Dah bosan dah kek2 ni sume. Every year, everyone's birthday mesti kitorg beli kek Secret Receipe, brownies tu. same je hahah. Muak lak aii.

Ok malam tu lepas buka kitorang terus gerak balik Bangi our own house. Nothing happened, no celebration.

Keesokan harinya, 3 Ogos, selepas pulang dari tarawih, abang cakap, nak celebrate. Sbb semalam x dpt because x dpt berdua2 dgn aku. Die nak celebrate kitorg dua orang je. Alahai comel =p

Abang beli kek, beli lighter. Kitorg nyalakan lilin, tutup semua lampu. Tadaaaaaaa

CANDLE LIGHT DINNER CAKE CELEBRATION =P


I Love u abang. Thank you so much! =D
Message: Appreciate ur husband walaupun kite rasa banyak kekurangan. When Allah says he IS ur husband, he IS perfect for u. Keep learning everything about him. All the best! =D

Comments

Popular Posts