Hatimu Disakiti Demi Iman

Bismillahirrahmanirrahim.

Just a confession.
From a young lady.
Named ATIE

I am forced to hurt you, as I've got no other ways to say NO.
I am trying to protect the sacredness of ur Iman, and so mine.

I didn't mean to hurt u.
But I am purposely doing so.

Staying away from me, might be the best for u.
So that u will never be hurt.

I don't want u to stay far,
but I can't help myself.

Hurting u is hurting me either.
Go, let me hurt myself,
so that Allah will come close to me and bestow HIS LOVE.
I LOVE ALLAH.

And I respect u.

That is what I'm trying to do.
Let u hate me, showing u all the negatives in me.
Hate me.

Until the time comes,
I'll be there, comforting all ur wants and ur needs.
No doubt.
InsyaAllah.

*Atie is being sentimental hehe*

Comments

Unknown said…
slm...wah iman bil ihtisaban...(iman dengan yakin) tunai perintah Allah dengan iman dan yakin...
pekan kechil said…
Kewujudan manusia merupakan keunikan alam anugerah Allah swt. Komunikasi antara mereka memperlengkapkan survival sebuah kehidupan , manakala hubungan raya manusia dan penciptanya pula menempah kejayaan hakiki . Manusia memiliki fitrah kejadian yang seni dan agung jua sebagai pembalut naluri yang berfungsi untuk membina kestabilan asas keinsanan seorang manusia . انسانية الإنسان


Cinta menepati satu angka dari perangkaan fitrah manusia . Tanpa nilai cinta yang berdefinisi sebagai cetusan rasa dari orbit naluri ke arah mengenali satu objek dengan penghayatan hakikat dan kewujudannya akan mengganggu fitrah manusia .


Kesenian cinta yang didasari runtunan fitrah tanpa dicabul oleh hawa syahwat merupakan logo kedamaian , keamanan dan ketenangan . Namun cinta seringkali diperalatkan untuk melangsaikan keghairahan nafsu dan kebejadan iblis laknatullah . Demi kemakmuran manusia sejagat , kita mesti menangani fenomena cinta dengan nilai fikrah yang suci dan iman yang komited kepada Allah swt .


Rasulullah saw. telah bersabda :


من سره أن يجد حلاوة الإيمان فليحب المرء لا يحبه إلا لله عز و جل


( رواه أحمد و الحاكم )


“ Sesiapa yang ingin mendapatkan kemanisan iman maka hendaklah ia mengasihi seseorang kerana Allah swt. ”


Permasaalahan cinta antara yang dihadapi secara serious oleh ummat Islam hari ini . Pertembungan antara cinta hakiki dan cinta palsu menyebabkan ummat Islam menghadapi dilema perasaan yang kronik . Krisis cinta palsu telah memapah ummat Islam ke medan pertembungan yang memusnahkan etika spiritual malah membunuh solidariti dan menodai sosial .


Individu muslim sewajarnya peka terhadap kehadhiran cinta yang menguasai jiwa . Cinta yang berlojikan nafsu dan syahwat hanyalah cinta palsu yang penuh sandihina .


Firman Allah swt :


لا تتبع الهوى فيضلك عن سبيل الله إن الذين يضلون عن سبيل الله لهم عذاب شديد بما نسوا يوم الحساب


( ص 26 )


“ Dan janganlah kamu mengikut hawa nafsu , kerana ia akan menyesatkan kamu dari jalan Allah . Sesungguhnya orang - orang yang sesat dari jalan Allah akan mendapat azab yang berat kerana mereka melupakan hari perhitungan .”

ahsanti antie, sbb ambil jalan yang betul.salam mujahadah~
Ahmad Syafiq said…
Hmm... Cinta ini suatu persoalan yang bagus. Ia akan menyebabkan kita tertanya-tanya, apakah sebenarnya maksud cinta yang sebenar/hakiki? Adakah kita sedang mengejar cinta yang hakiki ataupun yang sementara? Kepada siapakah sebenarnya cinta ini disemai? Dan banyak soalan-soalan yang berkaitan.

Keep up with the good advices on your blog, Atie. It is very useful for those who are in love dilemma (whether they are chasing cinta yang hakiki or not).
mu'az said…
an open letter to him is it? i wonder..
In my thought bubble said…
atie, i dont think it is about love..n i think it should be smthing out of box, i guess..\
hmm...
man belon said…
salam..cinta tu sememgnye syok..jgn menafikn diri sndiri dr cinta..tetapi siapa yg menentukn rentak cinta itu??kite r,,,,whoelse??undeniable,love is the best game,drama,acting in the world..but love has been potrayed wrongly by our youngster...love with between humans shouldn't exceed its deterrent{love to ALLAH N prophet Muhammad pbuh}..short distance love is very dangerous bcoz the desire to date everyday or even every second but the long distance love make our lust always in typhoon...if u love someone,just keep it ur heart and channel up ur doa to Allah with the hope one day he will be ur man..otherwise just tawakkal to Him...just my 2 cents
eksp said…
nak bagi comment yang anti climax sket, boleh tak? hehehe


ada banyak lagi isu penting yang perlu difikirkan daripada cintan2 nih atie oii...

so do not worries... sampai masanya nanti, perasaan... jodoh.. semua akan didatangkan oleh Allah serentak.. dan pada waktu itu atie akan tau yang atie dah pun bersedia untuk komited pada salah satu sunnah Nabi nih...

tak payah pikir sangat...

=)
:)

em..no komen-x jelas apa yg dmaksudkan :p

Popular Posts