Kelebihan Berpuasa Bersama Herbalife

Bismillahirrahmanirrahim :)

Hai semua ;) Sudahkah anda minum shake harini? Perasan tak, Ramadhan akan menyusul dalam masa 13 hari sahaja lagi? Okey, 13 hari je lagiii??!!! :o

Frankly, aku sangat nervous!! Sebab Ramadhan kali ni aku bertekad untuk TIDAK ponteng, walaupun Muhammad Yassir masih menyusu..Kalau ramadhan tahun lepas, aku memang tak puasa banyak hari sebab selalu terlewat bangun, terlepas sahur, dan Muhammad Yassir menyusu sepenuhnya membuatkan aku kekurangan tenaga bila tak sahur. Sebab aku ni kurang berat badan, pernah ada sejarah blood pressure rendah dan migrain, so aku selalu sangat hypo. Korang boleh baca dulu entry aku yang ni: BERPUASA SAMBIL MENYUSU BAYI

So end up aku cuti puasa lebih kurang 13 hari..puasa hanya 7hari, 10 hari lagi memang aku haram berpuasa..MAKA azam aku ramadhan kali ni, puasa penuh kecuali pada hari-hari yang diharamkan ;)

So, korang mesti nak tahu kan kenapa perlu ambil nutrisi Herbalife ketika ramadhan? Mesti ada antara korang yang terfikir, Rasulullah dulu tak perlukan Herbalife pun? Heheh.

Meh aku share sikit..

Tahukah anda? Badan kita akan mendapat faedah hasil daripada proses AUTOLISIS sepanjang 30 hari berpuasa..

Introduction to Autolisis:

klik untuk view lebih jelas

Autolisis membantu proses DETOKSIFIKASI:

klik untuk view lebih jelas


Kaitan Puasa dengan Autolisis:

klik untuk view lebih jelas

Dah habis baca 3 gambar kat atas? 

Hah, gambar yang terakhir, aku nak rephrase ayat dalam 2nd last paragraph:

klik untuk view lebih jelas

dari SUMBER

PROSES AUTOLISIS TIDAK AKAN DAPAT BERHASIL SECARA OPTIMUM JIKA PEMAKANAN SELAMA BERPUASA TIDAK DIATUR DENGAN BAIK.

Maka, di sinilah nutrisi Herbalife memainkan peranan yang SANGAT PENTING iaitu PEMAKANAN SEIMBANG.

Apa yang kami syorkan ialah:


*Bersahur SIMPLE dengan step 123, iaitu:

1. 500ml aloe concentrate
2. 500ml teamix
3. 500ml SHAKE *lengkap dengan 55 nutrien dalam satu hidangan.

*Berbuka dengan step 123 diikuti makanan biasa yang SIHAT.

Aku faham sangat lah perasaan kita masa nak bersahur dan berbuka kan. Risau sahur shake tak kenyang..kan? ALhamdulillah 3 tahun dah kami sekeluarga berpuasa dengan Herbalife. Setakat ni memang 99% berpuas hati dengan Herbalife. Kenapa? sebab bertenaga SANGAT-SANGAT sampai ke petang. AKu tak janjikan tak lapar ye, sebab puasa CONFIRM lapar. Tapi keadaan perut kita bila bersahur dengan Herbalife sangat TENANG, tak memulas, tak terlalu lapar, still boleh bekerja sampai ke petang alhamdulillah. Untuk kes orang underweight macam aku, selalunya jam 5.30 - 6 petang baru rasa nak rehat betul2.

Bila berbuka pulak, perasaan nak makan SEMUA JENIS MAKANAN tu memang lah membuak-buak. Bukan tak boleh, boleh tapi ambil dalam keadaan tak melampau. Sebab tu disarankan untuk berbuka dengan Herbalife dulu baru diikuti dengan makanan biasa. Sebab badan kita akan berterima kasih pada kita sebab bagi nutrisi seimbang setelah seharian bekerja. Alhamdulillah.

Oh. Kenapa 99% dan bukan 100%? Sebab aku teringin jugak kalau nutrisi Herbalife ni ada dalam bentuk NASI. Hahahah. Malangnya, bukan senang nak dapat makanan biasa seperti nasi campur yang lengkap nutrisi, malah terlalu banyak lemak dalam makanan sebegini. "Lagi banyak minyak dalam makanan, lagi sedap" kata seorang tukang masak, juga owner sebuah restoran kenalanku. Learn to accept this fact. 


Alhamdulillah kami sekeluarga dah berpengalaman berpuasa dengan Herbalife selama 3 tahun..

*These products do not intend to diagnose or to cure any disease.

You all can see none of us yang GEMUK. Alhamdulillah. Setakat ni, setelah 3 tahun consume nutrisi Herbalife, kami semua maintain berat sampai ke harini. We just can't wait for another Ramadhan inshaAllah semoga diberi peluang sampai ke Ramadhan seterusnya. And the best part is, WE ARE NOT AFRAID OF GETTING OLD. Sebab makin tahun, makin terasa muda sebab makin banyak nutrisi yang masuk dalam sel-sel badan kami ;))

So, are YOU interested to be healthy and fit like us?? This is THE BEST TIME TO START your healthy lifestyle!! Please allow me to be your coach! I have SPECIAL RAMADHAN PROMOTION PACKAGE for you ;)



Jika anda belum pernah mencuba nutrisi Herbalife, dan berminat untuk berpuasa dengan Herbalife, TAWARAN INI DIBUKA UNTUK ANDA!!
SMS/ Whatsapp 0126714353 SEKARANG!!
*PERCUMA shake Herbalife untuk 10 orang terawal SMS/Whatsapp
*T&C apply







Comments

Popular Posts