Hidung Berdarah & Hospitalized

Bismillahirrahmanirrahim

15 November 2012, genap Muhammad Yassir berusia 7 bulan :) Cepat betul masa berlalu. Astaghfirullah.

Bangun tidur semalam feeling2 happy sikit, sebab Herbalife baru depositkan income :D Royalty Herbalife seluruh dunia akan masuk 15hb setiap bulan. And tell u what, sepanjang 3 tahun aku bersama Herbalfie, tak pernah sekali pun Herbalife terlewat bayar. Amazing kan? =D And bertambah best, sebab aku dapat income 2x setiap bulan alhamdulillah. More to work for, inshaAllah :)

Abang pagi-pagi dah keluar jogging and buat DMO (Herbalife activities) walk&talk di Bukit Serindit. Tinggallah aku sendirian dengan Yassir kat rumah. Yassir pulak bila tiba waktu pagi dia memang extra manja. 1 jam lepas dia sedar dari tidur mesti aku kena main-main dengan Yassir golek-golek atas katil, main tarik-tarik rambut, kiss2 bagai hehe.

So lepas sejam melayan Yassir, aku pun kepung lah katil tu dengan bantal. Aku mengaku, aku silap sebab cuai. Yassir sekarang bukan baby newborn. Sekarang Yassir dah lasak, dah boleh merangkak, so aku sepatutnya letak dia kat bawah :(

Baru tak sampai 30 saat, tiba-tiba "GEDEBUK!". Yassir terjatuh tersembam muka kat lantai :( Serius aku rasa macam nak tikam diri sendiri sebab buat anak aku sakit macam tu :( Mula-mula aku ingatkan takde apa yang serius. Aku pun pujuk dengan susu.. Aku peluk & belai2 Yassir, tapi kali ni Yassir tak berhenti menangis. Kuat sangat dia menangis. Lepas 20 minit baru aku perasan hidung Yassir berdarah.. Time tu tak sempat nak tikam dah, kalau ada pistol lagi bagus. Aku marah sangat dengan diri sendiri, serius!! Terus aku panic call abang suruh balik. Sejam lepas tu baru kitorang sampai Hospital Pantai :(

Yassir dah pun tidur time tu. Disebabkan kami risau teramat, terus hantar ke emergency n request utk ct scanning. Takut lah if ada any injury kat bahagian yang tak nampak kan.


Allah je tahu hati aku masa tengok anak aku kena ct scan


darah dah kering. bibir bengkak. Muncung :(

Segala persiapan ke ZEROTOHERO Gambang belum selesai lagi. Memang dugaan huhu. Tapi ape2 pun anak first! Aku doa je supaya nothing serious jadi kat Yassir. Siap kena warded pulak satu malam. Huhu. Tapi alhamdulillah semua ok:) Total cost more than rm1300! Gile. Nasib baik insurance

Yang pasti tak sabar nak gerak ke Gambang esok pagi, training 2 hari 1 malam bersama Herbalife leaders yang dah berjaya dengan Herbalife :) YAY!! Akan ada lebih 3000 orang kat Bukit Gambang Beach Resort weyyy penuh muka Herbalifers je kat situ weekends ni. 

Btw, my Yassir is always a strong boy :') Lepas dah habis effect ubat tidur tu, main-main iPad dengan Papa, terus gelak-gelak 



Ape2 pun, Yassir tak pernah miss Zerotohero kecuali waktu dia baru sehari keluar ke dunia :') Let's ZERO TO HERO!! 
;)

Comments

Popular Posts