Tiada Galang Gantinya

Bismillahirrahmanirrahim

35 weeks, aku baru tersedar bahawa susahnya untuk aku hidup tanpa abang. Lately ni banyak jugak terpaksa berpisah dengan abang sebab aku duduk rumah, abang keluar pergi kerja. Because kudrat aku dah tak mampu nak kerja kat luar macam dulu. Aku stay at home, kerja dari rumah je, as in hadap internet, blogging, update progress organisation, volume points, call HQ utk settle order, beli tiket trainings, etc.

Aku pelik, sebab sebelum kahwin dulu, aku lah yg keluar bagi flyers peluh-peluh, aku yg drive, aku lah yg coach organisation, aku lah yg buat all the workloads. Time tu, semua orang fikir 'untung Yus dapat wife mcm kau.' ngeh ngeh ngeh.

Tp the fact that aku sendiri tahu yang aku memang in a desperate state utk bersuami, sebab I know I'm weak. AKu tak suke drive. Aku tak suke kerja kat luar berpeluh-peluh. Aku tak suke benda-benda lasak. Aku buat because aku nak success, and I know, my success depends on myself, not him.

Lepas kahwin je, Allah je tahu betapa kuatnya abang perlu jadi, sebab aku humbankan workload one after another kat abang. Kebetulan pulak aku bunting pelamin. Dengan syndrome whole-day sickness during first trimester, aku jadi lembik tahap benang basah. Memang semua benda pun abang kena buat.

baru kahwin


a month being married



Di korea, abang lah tukang bawak beg, bawak peta, bawak botol, aku bawak diri je. Time ni aku 2 bulan pregnant
Since sekarang ni aku banyak duduk rumah, so aku banyak berfikir, terutama tentang our life together. Aku perasan these are among the things yang dulu-dulu aku tak pernah merungut utk buat sendiri, sekarang aku boleh nanges kalau abang tak buatkan utk aku. 

1. Buat shake pagi-pagi.

Kalau nak diikutkan adat, biasanya kan orang perempuan yang sediakan makanan untuk suami. Aku dah terbalik sekarang. Abang yg kena buatkan shake. Abang yang kena sediakan all the Herbalife vitamin tablets untuk aku telan everyday, and abang yang kena fikirkan makan minum aku sepanjang hari. Especially bila masuk rumah baru ni, dapur tak pernah berasap, sebab memang aku tak beli langsung barang-barang mentah untuk masak. Aku cakap kat abang, lepas baby umur setahun baru nak masak hahaha.

2. Packing barang

Semenjak kahwin, kitorang memang banyak gile travel. And setiap kali nak keluar tu, memang abang yg tukang packing barang. Aku duduk tengok je. Abang memang pandai packing heheh. Aku cuma pastikan barang2 aku cukup, pastu abang yg tolong susunkan dalam beg. Heheh.

3. Pegang penimbang.

Kalau dulu sebelum kahwin, aku lah yang hangkut penimbang Tanita tu ke hulu ke hilir dengan ktm, dgn bas, dgn motor, dgn kereta. Skrg aku x pegang pun,. Boleh menggigil tangan kalau kena pegang penimbang, aku pun tak tahu kenapa. PLUS, sbb sekarang ni perut aku besar gile. Aku memang tak boleh nak tunduk untuk picit button penimbang tu pun. Tak sampai -_-" Hahah. presentation kt customers pun mmg abang yg buat. Aku duk menyampuk je.

4. Driving

Sepanjang 8 bulan kitorang kahwin ni, aku boleh kira berapa kali je aku drive. Itupun kalau terpaksa. Aim aku before kahwin: suami mesti jadi driver. Bhaahahah. And abang memang memenuhi impian aku tu haha. Dah masuk final trimester pregnant ni, aku memang menggigil drive kereta, especially myvi kami yg comel tu. Sebab manual.

Abang kena tahan sabar sebab aku boleh 'meletup' bile-bile masa je. Tibe2 je aku boleh masam, and marah2.  Serius, aku tak sabar nak habis pregnant, nak cube untuk jadi seorang yg happy go lucky balik. Skrg aku asyik marah, nanges, moody, and mengamuk je. Stress taw tak. Huhu. And, yes, dulu mula2 abang tak tahan dengan sikap aku, abang pun asyik marah aku balik bile aku marah,. Proses mengenali hati budi masing2 bukan senang. Banyak bergaduh jugak awal2 kahwin haritu. Sekarang, aku marah2 je, abang datang kat aku peluk and belai2 aku. Terus cairrrrrr wakakakaakka. Pastu bile abang cium pipi aku, terus mood aku bertukar from mood marah jadi mood manja macam kucing yg suke meleset kat tuan die. Hewhew. *yg belum kahwin sila jangan bayangkan ape2 hahaha*

Sekarang ni, kalau duduk kat rumah sorang2, aku pasang aircond + kipas paling laju pun aku berpeluh cam orang gile. Yang aku perasan, bila abang balik je, aku terus tak berpeluh. Ngade2 kannnn. Hewhew 

Banyak gile abang kena berkorban untuk aku. Kulit makin hitam sebab banyak kerja luar bagi flyers and walk&talk, perut buncit sebab kena teman aku makan sentiasa, hahah.

kesian abang gain weight sebab aku kuat makan hahah


 
I will love u forever :')


Comments

Fatimah said…
atie!!! cant wait to see your baby dear!! excited nya:):)
Fatimah said…
btw, moga dipermudahkan, the rest of the pregnancy period and during the birth DAY. :)

Popular Posts