4 Hari Tanpa Perfume Sampai Demam

Bismillahirrahmanirrahim

Harini hari SAbtu. 3 March 2012. Hari ahad yang lepas, 26 february 2012 kitorang attend Success Training Seminar (STS) kat Pullman Putrajaya. Kitorang pergi Putrajaya tu without bringing anything. Takde perfume, takde ubat gigi, takde sabun, shampoo, baju pun takde! -_-

And kitorang decided untuk stay KL Ahad malam tu untuk tolong team kitorang shake party. Dekat Setapak. Ok. 26 February is my husband's birthday. Aku tak pernah ambil sambil lewa birthday orang-orang yang sangat aku sayang (family aku). Tapi this year aku tak dapat buat ape2 sebab pergerakan aku limited. Nak buat surprise pun taktaw camane, sebab aku sendiri pergerakan limited. And sedihnye, shake party tu habis almost 12am. And aku pon jadi sedih sebab tengok abang sedih.

Abang.
Sebelum abang jumpa aku, abang cakap abang tak pernah pun celebrate birthday. In his family, birthday celebration is not important. Yang ade cuma ucapan 'Selamat hari lahir'. Tu je. Tapi sejak jumpa aku, abang jadi manja. Huhu. Aku siap menangis malam birthday abang sebab aku tak dapat buat apa-apa. Yelah, nak drive sendiri pun dah tak boleh. Kaki aku memang menggigil kalau drive sekarang sebab kereta kami manual. Nak belikan hadiah, duit semua pada abang. Aku cuma boleh ucapkan 'Happy Birthday Abang'

Orait. Esoknya, 27 February aku cakap kat abang, ok today is your birthday :) Qadha' semalam tak dapat celebrate. So we went bungkus cake from Secret Recipe and lepak2 kat Starbucks sambil nyalakan lilin on the cake. Lepas 10minutes makan, kitorang sambung buat kerja kat situ depan laptop. Hehe :)

So yeah, kitorang terpaksa shop few baju and ****** hewhew sebab tak dapat balik melaka. Products bukak yang baru dalam stok. And in short, hidup dalam keadaan serba tak cukup. Nasib baik ade busu aku yang tercinta. Rumahnya di Bandar Seri Putra. Menumpang kasih la dekat rumah busu. ALhamdulillah.

Tapi masa EOM (end of month) 29 February tetibe rumah busu dilanda ketiadaan air. Tangki tersumbat. Dugaannnn. So pagi tu kitorang terpaksa mandi kat masjid. And kami mandi kat masjid KLCC. Hewhew. Nampak tak betapa serabutnya hidup kami sepanjang 4 hari tu?

Akibatnya, aku demam batuk selesema and sakit badan sejak 1/3 sampai ke hari ini. Even worse, first time sepanjang pregnancy nih aku kena contraction. Keras gile perut aku sejak malam tadi. Memang horrible. Sakit, and sangat tak comfortable. End up aku terpaksa cool down and tak dapat attend trainings di Nutricity Taman Melawati, center team kami. Sedih :'(

Ok lah, entry ni sebenarnya aku dah mula tulis since few days back tapi disebabkan kesihatan yang kurang baik aku terpaksa stop tengah jalan and sambung tulis harini. So end up, entry ni jadi combination semua cerita yg jadi the whole week. Ini pun aku menulis dalam keadaan demam and perut sakit. Kaki cramp. Redah je

Kbai.

Comments

Anonymous said…
atie...take care of urself n baby..banyakkan berehat... kita doakan atie n baby kuat n sihat :) amin

Popular Posts