Yesterday You Said Tomorrow

Bismillahirrahmanirrahim.





Pernah tak kita terfikir, selama ni apa je achievement yang kita dah capai sepanjang usia kita hidup? Contohnya kalau usia kita 23 tahun, apa je kejayaan yg kita dah dapat? Berbaloi ke dengan usia kita hidup kat dunia ni selama 23 tahun?

Cukup ke dengan 23 tahun hidup, kita dah ada degree, dan bekerja. Tapi merungut dengan kehidupan kita? Merungut bencikan boss. Gaji tak cukup. Stress kerja. Boring.

Kalau kita belum berpuas hati dengan apa yg kita dah kecapi selama ni, ape kate kita flash back, apa puncanya?

Bagi aku, ramai antara kita yang suka menangguh-nangguhkan kejayaan sendiri.

Contohnya, dalam 2 tahun aku in Herbalife, aku dah jumpa macam-macam 'sweet talk' yg orang bagi.

'Aku seriously nak join business Herbalife ni, tapi tunggu lepas aku habis study dulu baru aku boleh focus' --> Lepas habis study, cakap 'aku tunggu kerja baru aku ade duit nak invest' --> Bila dah kerja, 'tunggu aku stable financially baru aku boleh start'


Same goes to health. Ramai sangat kat luar sana yang tahu dan sedar bahawa mereka tidak sihat. Lemak penuh satu badan. Banyak penyakit. Visceral fat dah terlalu tebal, dah ada darah tinggi, kencing manis, tapi still tak berusaha untuk improve kesihatan diri sendiri.

Kalau esok kita meninggal sebab serangan jantung, sebab penyakit-penyakit yang berpunca dari pemakanan, memang kat akhirat nanti jawab sendiri dengan Allah. Allah suruh kita berusaha bukan sekadar untuk memelihara iman, tapi juga kesihatan dan taraf hidup kita. Kalau semua umat Islam bersungguh-sungguh usaha untuk berjaya dalam ketiga-tiga aspek ni kan bagus? Baru boleh bangga dengan Islam.


Persoalannya, adakah kita tergolong dalam golongan ni? Tepuk dada tanya iman. Hidup kita kat dunia ni memang untuk berusaha sekeras mungkin untuk menjadi khalifah yang terbaik di mata Allah.

So again,







Saksikan lah esok, bulan depan, dan tahun-tahun yang akan datang. Apa akan jadi pada nasib kita? Makin maju atau mungkin tiada perubahan.

Untuk yang serius nak ubah taraf kehidupan dengan Herbalife, go SPECTACULAR!! Have you bought your SPECTACULAR ticket???

SPECTACULAR 2012
18-19 February 2012

Changing people's life
Changing our life.
Changing our family's lives
So let's change our life together NOW!


Quote from Amalina:
Spectacular is the best event as stepping stone to change our lives.
Spectacular is like a gold mine for our attitude and personality. Choosing not the be there means you purposely delaying something good for you.

See you in SPECTACULAR inshaAllah! ;)

Comments

Popular Posts