Rumah Pertamaku, Aset Pertamaku :')

Bismillahirrahmanirrahim

Tanggal 27 Januari 2012, terjadilah satu peristiwa bersejarah dalam hidup aku dan abang. Alhamdulillah, kami dah sign agreement utk pembelian rumah dengan Public Bank. :)

Unsangkerable. Memang tak sangka loan yg kami apply approved. Sebab bukan senang untuk orang yang pendapatan dalam kategori business untuk buat bank loan. Kalau nak tunggu kitorang ada cash RM300,000 memang alamatnye kena tunggu few years lagi lah baru ada rumah sendiri hewhew.

rumah kami inshaAllah :')

muka serius je sign agreement.


itu peguam kitorang. 

Peguam kitorang yang pakai baju purple tu, nama dia Kak Marlia. Die ni senior aku time kat Sharodz dulu. Garang gile weyh Kak Marlia nih. Hahah. Yang bestnye, sebab aku dengan abang pakai button, die pon tanya pasal Herbalife. Heheh. Maka kat office lawyer tu kitorang dapat talk to 3 people about Herbalife. Heheh.

Alhamdulillah perjanjian dah ditandatangani, so it will take 2-3 months utk betul2 official rumah tu dipindah milik. Sementara ni kitorang duduk menyewa kat rumah tu, heheh. Dah  boleh start decorate yuhuuuuuu!! :D 

Alhamdulillahhh. 2 tahun dengan Herbalife, kami dah beli sebuah kereta dan dah ada sebuah rumah. Alhamdulillah, syukur sangat2 dengan rezeki Allah bagi. So pada sesiapa yang kat luar sana yang pernah atau masih beranggapan dengan Herbalife tak boleh nak menjalani kehidupan yang secured, kitorang dah buktikan tanggapan tu semua salah. Rezeki manusia di tangan Allah, bukan di tangan boss atau manusia lain. Yang penting kita usaha!! 

Yang best nya, dalam Herbalife, the harder we work, the more we will earn. Give ourself at least 5 years, kalau dapat income more than RM25,000 in 5 years, berbaloi kan? Herbalife bukan skim cepat kaya. So kita consistent attend trainings after trainings, inshaAllah berjaya! ;)

I love Herbalife, I love Allah! Alhamdulillah!

Comments

Popular Posts