I'm now 31 week Pregnant

Bismillahirrahmanirrahim

Okeyyyy mesti korang rindu aku kan dah lame tak sharing kat blog *perasannnn* hahaha. Kesibukan yang terlampau membuatkan aku terpaksa menganaktirikan blog. PLUS, sejak 3 minggu settle down di melaka, masuk rumah baru, kami memang internet-less. Streamyx mmg xde kat kawasan perumahan aku, so kitorang x dpt pasang. Yg ade hanya Unifi. Mak aih. Dahlah sebulan minimum kena bayar RM140+, xboleh mobile lak tuh. Bape jam sangat la aku duk rumah. huhu. So we decided to take up Maxis wifi.


Sebulan baru RM88. 6gb lagituhhh. Yg penting, aku and abang takyah berebut2 bile nak guna internet hewhewhew. 

Ok enough on that. Lets focus on my pregnancy. heheh. Alhamdulillah, I am 31 week pregnant now. Baru lepas checkup 2 hari lepas. Seminggu lagi genap 8 bulan aku mengandung. MashaAllah kejapnye masa berlalu. Sebab aku buat Herbalife, every month is a busy month for us, because we are focusing on new target every month. Alhamdulillah.

Pregnancy issues after 31 weeks:
  1. Aku dah gained 9kg. First time in my life I gained this much hewhewhew.
  2. Baby is currently weighed 1.7kg
  3. Baju aku hanya ada less than 10 pasang yg aku muat. 
  4. Seluar hanya ada 4 helai aku muat - warna putih, hitam, striking blue, and purple. So aku memang akan ulang2 warna yang sama hahah.
  5. Aku jalan macam siput sekarang. Setiap langkah aku boleh anggarkan jaraknya 3 inci je. 
  6. Aku mula rasa 'macam nak pengsan'. Sebab doctor ckp, tekanan darah aku normal, but always on the lower side. Tu yg senang pitam. She asked me to rest a lot and less mobile utk elak terjatuh.
  7. Perut aku sangat tegang macam nak meletop. Yelah, figure badan aku kecik, pastu tetiba perut mengembang, sometimes I feel like I cant afford the big tummy. Kadang2 rasa tak sabar nak bersalin sebab aku x larat nak bawak perut aku ni.
  8. Aku tak boleh berdiri lebih dari 1 minit. Lenguh yang teramat. So end up aku sekarang kena solat duduk atas kerusi. *urgh seriously x suka, sebab rasa macam orang tua*
  9. Aku makin manja dengan abang. Aku tak boleh rasa sakit sikit, aku mesti nak nangis. Contohnye semalam aku terhantuk tangan kat pintu kereta (sikit je pon) pastu aku terus nangis muahahah. Panik abang tengok aku nanges mcm orang patah tangan.
  10. Baby sekarang kicking memang sampai boleh buat aku terjaga dari tidur. Gile kuat wey die tendang. Aku kadang2 boleh rasa sesak nafas bile dia tendang. Amboi sayang, attention seeker jugak ek rupenye wakakakaka.
  11. Aku makin less focus. Seriously. Dalam training, walaupun aku cuba 200% utk focus and mendalami ape yang speaker cakap, in a minute aku boleh lost tetibe. Aku pon tak faham. Nak2 kalau baby nonstop kicking mase aku tengah cuba nak focus. Huhu. 
  12. Of course, aku makin hari makin banyak berfikir and makin sensitive. Aku sangat mudah terasa. Aku tak boleh kena marah sikit pun, and aku makin cepat naik angin. Aku pantang tengok orang buat salah, cepat je kena marah dengan aku. Pastu kalau orang marah aku, aku akan nangis terus. Abang selalu jadi mangsa kena marah and mangsa kena dengar aku nangis. Huhu. I love u so much abang :')
Whatever it is, this is the moment where people call as SARAT. Yes memang dah sarat. Orang selalu tengok aku mcm penat, tak bermaya. Definitely la weyh. 8 bulan kott. Hahah. 



Tahap kelaparan aku berganda2 sekarang. Tapi, aku lapar shake je memanjang. selalunye, kalau aku makan banyak gila, perut aku still rasa tak best in which aku perlukan shake utk buat perut aku rasa comfortable. 3-6 kali shake sehari, and bukan shake normal taw, setiap shake tu aku letak scoops even double. Heheh. I just love Herbalife! :D

Comments

Popular Posts