Mengawal Emosi Semasa Bertunang


Bismillahirrahmanirrahim.

Fuh fuh fuhhh. Hari bahagia :D

Meh nak share experience aku berada dalam alam pertunangan. Aku ni memang attention seeker. Aku memang nak encik tunang aku attend aku 24/7. Serius. Agak kronik la tahap desperate aku kat situ kadang2 hahah. Asal encik tunang tak dapat teman aku lunch je, aku emo. Bile dinner pun tak dapat nak teman aku, aku laaaaaagggiiiii la emo. nangis2 segala. Tambah pulak hujan dari pagi sampai ke petang. Memang membelai-belai ah jiwa sedih aku tu. Drama siot.

Encik tunang aku part timer Herbalife, and now he has his own business. Baru nak build up his company with his friends. Tension siot. Aku kena korban masa bersama. Langsung tak dapat jumpe. Bukan takat jumpe, nak dengar suara pun tak tentu. Sedih. gile. Hati. aku. merana. 

Hahah. But definitely nobody could see it except my Mama. Aku kan kuar dari rahim die. Emosi aku, instinct Mama. Kami sejiwa :D

Semalam, dah 4 hari gadoh hahah. tak jumpe. 4 hari seyh. Kalau time dulu both of us buat Herbalife, hari-hari kitorang jumpe sebab sama-sama attend appointments dengan customers. Drastik taw lepas encik tunang aku bukak company sendiri dengan his friends.

Tbe-tbe semalam dapat bunga haahahahahah.

roses :D


Serius mula-mula aku cam nak benci dgn kawan-kawan die sbb ajak die buat bisness lain hahahah. Jahat kan aku? Dulu je. Harini, aku kat ofis diorang, diorang tengah duk bersila kat belakang ni tgh meeting. Aku kat meja ni guna Apple MacBook update blog kehkehkeh. Nak taw cmane aku boleh tbe2 nyelit kat sini? Aku kan orang bisnes jugak. So aku taw la yg utk mengadakan masa bersama dengan encik tunang, aku kena invest something. So aku 'umpan' diorang. Aku offer nak belanje diorang 3 orang makan ayam penyet utk lunch harini. kahkahkah. Kalau tak, memang haram lah invitation aku utk ajak encik tunang temankan aku for lunch tu accepted. 
*pokai la aku harini*

Aku kena belajar untuk sabar and kawal emosi aku. hehe. But definitely I'm still an attention seeker. hahaa.

Hmm. lepas lunch ni ade appointment dengan cik Fizah Hasyudeen. Nak gi rumah die main timbang-timbang sekali dengan her family. Aku charge FREE. kehkeh. Sbb aku memang suka nak beramal dalam community, meeting each family utk scan kesihatan dalam badan mereka. 

Sape-sape yang nak aku datang rumah untuk attend family korang, kite boleh buat body scanning, and of course aku akan share banyak about Herbalife nutrition :D Tp aku DEFINITELY won't force u to buy pun. Memang kerja aku untuk share dengan RAMAI orang. FOC k. Jangan risau, aku mmg suke buat keje ni. Kalau korang end up tamaw beli pun aku sangat happy dah sbb dapat buat body scanning dengan korang hehe :D

KL/Melaka sahaje :)

p/s: alhamdulillah semalam banyak customers from UK bagi feedback puas hati dengan Herbalife :) Downline kat UK, Masitah Abdullah, congrats for achieving ur next level! And alhamdulillah aku dapat spread nutrition ni kat Canada and France. Alhamdulillah alhamdulillah!!!



Bye! :)

Comments

rhein said…
betul..betul..betul.. ^^
Ayin said…
kak atie
i'm liyana,a 2nd year jordan's student
cam interested je dgn herbalife ni
i mean,untuk gune n bisnes.
so,can u consult me later?
please :)
student canada~ said…
salam kak atie,

hehe nak tanye sket,sape student canada yg buat bisnes herbalife ni ek?nk beli..hehe..thanx~ :DD
Ladyship Atie said…
salam student canada,
if u are serious,
please email me at mardiatimohdjamili@gmail.com
tq

Popular Posts