Allah Happy Bila Kita Happy :)

Bismillahirrahmanirrahim

Dulu-dulu, aku memang tak pandai langsung jual produk. Bisness Herbalife aku, income aku banyak datang hasil recruit business partner. Betul. Kalau korang yang selalu give excuse kat aku yang korang tak pandai jual produk, tak pandai nak convince kat orang untuk beli Herbalife. sebenarnye aku pun sama.

Tahun pertama aku dalam Herbalife (ceh bajet mcm dah banyak tahun kau dalam Herbalife la kan Atie?) which is 2010, aku selalu ingat aku kena belajar untuk convince kan orang utk beli Herbalife. Beria-ia lah aku kan guna ayat-ayat bombastic segale. Selalunya aku kena reject dgn customers.

Bile aku dapat jual Formula 1 sebotol, aku sangaaatttt happy! Profit aku berapa sangat je pun dari satu botol Formula 1 tu.  Tak sampai RM100 pun. betul. Aku akan cerita kat ramai orang yang aku dapat jual satu botol Formula 1. huhuh.

Lepas aku pergi training banyak-banyak, baru aku faham sikit-sikit, sebenarnye aku tak payah heran pun nak convince kan sape2. Aku cuma perlu share dengan semua orang. Kalau orang tak nak, suke hati depa la. kan? Diorang nye badan, biarlah diorang tanggung. Herbalife ajar kitorang untuk bantu orang sihat dan ubah hidup.

Lepas dah faham, boleh kata hari-hari lah jugak aku dapat buat retail. Alhamdulillah. Hasil training-training Herbalife yang company dah provide for us.

Eh, ngek ngok. aku nak cerita lain sbenanye. Semalam ade satu incident yang buat aku terfikir. Beza antara orang-orang yang betul-betul nak berjaya dalam Herbalife, dengan orang yang tak berapa nampak future dalam Herbalife.

A (orang yang sangat bersyukur dgn rezeki Allah): Semalam aku dapat close retail satu botol Omega 3! Alhamdulillah seronok gile dapat cover duit minyak =D <-- profit= rm80+

B (orang yang doubtful dgn his/her future in Herbalife) : Aku dapat profit Rm500 je last week. (Rasa biasa je)

Allah bagi, kita WAJIB rasa happy. Bukan jumlah yang penting. Yang penting ialah, whatever yang Allah dah bagi, sebenarnye mengikut keperluan kita with/without our concern. Allah knows best.

Bila kita happy dengan rezeki Allah, He'll give us MORE!
Bile kita tak happy, atau rasa macam 'boleh tahan lah, tapi takdelah banyak sgt  bandingkan dengan si Meon tu', mulalah kau akan rasa rezeki kau tersekat-sekat.


Ha. hamek kau. Allah dah marah. baik kau p mintak maaf dengan Allah. DIA dah bagi, kau patutnye happy. Bukan complain.

Dah, aku nak gi barbeque kat rumah Mak Yam aku heheh,. Take care!

Alhamdulillah=)

Comments

Ayin said…
ciput_sbpis@yahoo.com
-liyana-

Popular Posts