aku...konflik dalam diri??

entah..

~patutke aku berhijab?
~bolehke aku berubah menjadi seseorang yg bukan aku?
~itu expectation Allah or expectation masyarakat?
~hijab=/=hipokrit?

aku...
~malu dengan die..
~malu amat...
~fitnah pd org berhijab?
~tp aku baru...
~baru dalam golongan yg menjatuhkan hukum ke atas diri sendiri...
~teruk!!

aku...
~ade perasaan ke kat sape2?
~naaaaaaahhhhh...TAK ADE pn skarang..
~sedang mencari cinta sejati...
~sedang mengejar keputusan peperiksaan yg warna2 terbang..(flying colours)
~aku...bodoh ke?..jawapan: tak! kau malas je! n kau terima kurang support and perhatian guru..

haha...
~aku budak2 ke?
~aku sayang mama ayah...
~aku nak fly...
~Allah, tolong aku....aku nak fly...aku nk dapat banyak2 A mcm SPM dulu..boleh?



Mama cakap...
~jangan cakap kasar2 dgn lelaki..
~jangan biar cinta-cinta ni ganggu atie..
~belajar betul-betul..make sure kite pegang duit kite sendiri..
~jadi kite x perlu terlalu bergantung pd lelaki sangat..kan?
~em...beetul jugak cakap mama...
~atie sayang Mama..
~Ayah, jage Mama elok-elok...
~bagi Mama banyak-hadiah...
~sebab mama ckp..Mama suke sangat kalau Ayah bagi attention yg banyak-banyak pada Mama
~Atie sayang sangat Mama dengan Ayah..


Atie cakap kat Mama...
~Mama, atie nak Mama je yg pilihkan calon suami atie nanti,,
~Atie nak yg: hafaz al-Quran, alim and wara' sbb nnt boley bimbing n ajar ate..abb atie ni kurang pengetahuan dalam ilmu2 Islam..tu je yang paling penting..
~tp mama ckp, kalau gitu, Atie carila sendiri..mane Mama nak cari orang yg hafal al-Quran..
~tp Mama....susah la kalau macam tu.. mane ade org hafal al-Quran yg sudi...atie kan jahat....
~Allah, aku ni hina sangat....hina sangat.....amat!


AAAAAAAAHHHHHHH

~Exam AS nak dekat la atie!!

~alamak...Jumaat malam.....timetable aku cakap...aku kena mengulang malam ni!!!
~aduuhhhhhhh....dah lari budget la...
~wang mase agik!


kk....hatiku sudah tenang...setelah melepaskan ayat-ayat yang x cukup syarat langsung...
sekian wallahua'lam..

Comments

eksp said…
sekadar nak memberikan pandangan sebagai orang yang dah menempuh alam remaja dan komited pada perjuangan Islam; cinta manusia itu lumrah, tetapi sekali kita tersadung dari landasan Islam dan sunnah, amat sukar untuk kembali. Begitu juga dengan percintaan dan perkahwinan, sekali terbabas dari batasan sunnah, percayalah, ianya akan terus menjauhkan kita dari agama...

dan orang2 yang Allah sayang, Allah akan ingatkan kembali dengan meletakkan "sedikit aral melintang", supaya kita teringat kembali kepadaNya... Maha Suci Allah yang Maha Mengasihani lagi Maha Pengampun...

Tumpu je la kat pelajaran tuh =)
Ladyship Atie said…
betul...
bnd tu memang dah lame an tinggalkan...
cume...as we all know..syaitan x kan pernah mengalah nak jadikan kite manusia ni teman syaitan dalam neraka...na'uzubillah...

insyaallah..doakan an..
Anonymous said…
atie...

i see strength inside you..
i see spirit and love inside you..

Although we have been together for a while.. but i get inspired by seeing u as my great mirror..

Knowing u, i get rapport with my family,
knowing u i get realised how short this life is be..
and making me found out the true me..

life's full with twists
so.. if u say u will be there for me..
i'll be there for you too...

u are such a good role model for me and other friends
keep what u have up..
the the true love will silently creep in you..

thank atie sayang!!!
jom study for AS exam wich will be coming soon..

pastu kita fly sesame!!!
Ladyship Atie said…
dear anonymous aka wardah_deen..

thanx so much much muchie for ur support dearie..

I appreciate it so much!Sayang Bihah jugak...

Im not good enough yet to b anybody's role model..

too many weaknesses...

too many sins and mistakes I did..

anyways, friends forever~

buck up for a better result for our AS exam comin soon!

Buktikan Islam boleh!!

Allahuakbar!
Anonymous said…
masalah nti..terlalu pikir bnda ni..
bila nti menulis disini..semakin dalamla nti pikir psl bnda ni..percyalah..ini personal opinion..
-dr zahau
Ladyship Atie said…
hmm...
nta salah wahai dr zahau...
bile an tuli bnd ni, an kire dah lepaskan keserabutan dalam fikiran an ni..
bnd ni mule2 memang adalah masalah besar...sampai an x boleh duduk tenang, tp Allah ade jawapannye.
Tujuan an tulis, adalah utk mendapatkan pandangan others and nak share pengalaman..supaya in a way, others pn boleh belajar dr pengalaman an..

anyways, happy belated birthday!
maaf, an lambat wish sbb takut~
Anonymous said…
syukran..nti org kedua ucap lepas mak an..terharu betul..nway..kan an dah cakap..personal opinion..apa pun..semoga masalah tu x berlarutan.. 2nd of august right?..an balas masa tu laa..insyaallah..

-dr zahau
salam. jazakillah khairan jazak atas ziarah dan komen anti di laman blog ana. subhanallah, masya ALLAH, semua dengan kehendak ALLAH s.w.t. ana tiada apa pada diri ana, seolah-olah tiada wujud. yang wujud hanya ALLAH.

mubarak alaik, teruskan kecemerlangan dan kehebatan anti. moga ALLAH sentiasa bersama dan memelihara. :)

Popular Posts