Sekali Sehari

Bismillahirrahmanirrahim..

Pernah tak dalam sehari tu kita rasa sangat sibuk, sampai tak sempat langsung nak makan atau nak layan suami? *aku pernah* Yang belum kahwin memanglah tak de pengalaman mcm ni kahkahkah. Minggu ni minggu yg paling mencabar bagi aku dalam semester ni, sebab aku ada 1 quiz, 1 report weighting 40%, 1 presentation 25%, 1 presentation 15%, 1 write up 15%. All in one week. Oh yess, semua weightage ni memang the internal marks yg akan dikira exactly for my final result. *berpeluh*

Harini baru lepas submit report yg 40% tu, and settle 1 presentation 15%. Semalam settle presentation 25%. 2 malam aku nye tidur tak betul, sebab nak siapkan semua benda ni. So petang tadi aku terduduk lega. sebab as for now, aku hanya tinggal 1 quiz dengan satu lagi write up. (orang lain semua dah takde assignment, aku je yg kecoh minggu ni semua deadlines). Lepas ni dah boleh focus on exams. Lagi 10 hari je exam final aku. Lagi 10 hari jugak untuk settlekan semua urusan volume points utk my Herbalife business for this month!*pengsannnn*

Kesian kat abang. Kesian jugak kat diri sendiri. Aku sampai tak sempat nak layan abang sangat dlm minggu ni. Dah lah lama gila tak masak. Sampai bawang merah kt dapur tu busuk hewhew. Teruk gile aku rasa.

Petang tadi dalam kelas aku mengelamun sekejap. Sebab dah rasa beban kt bahu ni ringan sikit lepas dh settle banyak deadlines. Tapi aku tanya balik diri aku, memang perlu ke aku rasa penat? Aku sorang je ke yg banyak kerja mcm ni?

Tampar diri sendiri! Mesti sebab tak jaga waktu dengan Allah. Kurang solat sunat. Kurang baca al-Quran. Memang, aku mengaku.

Masa itu milik Allah. Jagalah waktu dengan Allah, Allah akan uruskan waktu kita sebaiknya.

Jom, kita berlatih sama-sama. Solat sunat paling kurang sekali sehari. Tak kisahlah ape jenis pun, tahajjud ke, hajat ke, sunat rawatib ke, etc. InshaAllah Allah mesti bagi kita rasa mudahhhhhh je dalam segala urusan =)

Comments

syimayaakop said…
atiiee... i love ayat y last tu..
" Masa itu milik Allah. Jagalah waktu dengan Allah, Allah akan uruskan waktu kita sebaiknya. " :))

Popular Posts