He Provides Me Endless Love

Bismillahirrahmanirrahim

Previous week was a horrible week.
Balik from training 'zero to HERO' last weekend, badan aku dah rasa semacam. Feverish.
Whole weekends at PD, memang enjoy gile. Aku tak sempat nak update about the training, sebab..badan aku terlalu lemah. Demam memang teruk gila aku sampai muntah-muntah (tipu! aku muntah sekali je).

Monday, aku bukak je mata, aku bangun dari katil, aku terjatuh *gedebup*
Horror tak? boleh bayang?
It happened again on Thursday. Herannye, Tuesday and Wednesday waktu aku dapat MC, takde pulak jadi incident tu. Haha. Aku gi office dengan muka dan badan yang sangat lemah.

Nasib baik itu last week =p
This week aku dah sihat alhamdulillah hehe.

Actually nak cerita lain. Tapi intro kat atas ni ade kaitan la sebenanye, heeee. Aku nak cerita pasal AYAH.

Since aku first time datang haid, aku dah mula mengalami menstrual pain yang teruk. Yang perempuan, korang faham kan rasa dia camane? Teruk gile ah rasa. Macam nak belah je perut and buang ape benda kejadah yang buat perut aku rasa sakit tu. Ha camtu la rasa die. Sebab sakit tu bagi aku dulu, adalah rasa sakit yang memang terpaksa buat bodoh tanpa boleh buat apa-apa utk hilangkan rasa sakit.

Aku memang tiap-tiap bulan akan kena sakit tu, and setiap kali tu lah, cara yang paling senang untuk soothe me down ialah untuk beri aku perhatian. AYAH aku tahu benda ni kot. Hehe. Aku tak pernah cakap benda ni kat dia, and hopefully AYAH tak baca entry aku yang ni la. Haha. Setiap kali datang bulan je, memang time tu aku rasa ayah aku best. Because his care is never compatible.

Bile ayah show me his concern je, even ayah takde depan mata aku waktu aku tengah tergolek terlentang tahan sakit tu, even ayah sms sahaje pun, aku boleh rasa the pain becomes less by at least 20% hehe.
Walaupun aku tak berapa close dengan AYAH as to Mama, and walaupun aku banyak tak faham dengan perangai ayah and keputusan ayah most of the time, I always realize that AYAH provides me endless love. Takde sape yang mampu faham benda ni except Mama and Ayah: I am an attention seeker towards the one I love.

He provides me everything I need, in indirect way. Ayah bukan jenis yang hulur duit kat aku setiap bulan, Ayah bukan jenis belikan aku barang-barang mewah or barang-barang yang aku nak. He always treats us the sisters to learn to get things on our own. Kecik-kecik dulu memang aku selalu marah ayah aku dalam hati, sebab yelah, aku mane la faham kan. But bile dah besar gabak ni, aku sedar yang Ayah buat tu untuk kebaikan aku sendiri. Look at me now, I am independently looking for my own money, to earn my own living :) And I am an Independent Herbalife Distributor hehe.

Ayah dulu cepat marah. Cepat stress. Ingat lagi, first time best friend aku, upline aku, Maryam datang rumah untuk talk about Herbalife, Ayah takmaw dengar pun a word from Maryam. Gile ah time tu. Gelabah aku kena present sendiri about Herbalife kat Ayah sebab aku nak borrow duit Ayah untuk start up business. And aku buat gak muka tak malu pastu sebab aku gile punya serious nak buat Herbalife, aku nangis-nangis air mata darah sekali. Last2 Ayah bagi jugak pinjamkan aku rm3000 =')

Ayah time dulu2, pic in 2009 


Ayah tak peramah dengan aku, tapi aku tahu dalam hati ayah, he's always proud of having me :) Ayah, I'll do the best of mine in life and will try to pay u back soon. Atie akan kerja keras dan keras lagi utk senangkan hidup Ayah and Mama lepas ni inshaAllah :D

Ayah in 2010 , after 5 months taking Herbalife :)


He provides me endless love.

Comments

Popular Posts