I'm Trying To Be Happy.Hehe~

Bismillahirrahmanirrahim..

InsyaAllah, 23rd February 2009, I'll commence my study in Monash University Sunway Campus, Subang Jaya.
FYI, my remark didn't turn out as I wished it would. [result remain unchanged.sob3 :( ]
To be frank, I was even more frustrated getting the remark result compared to the actual result I got before.
I was relying on my own hope. Now I realized how hard to break own hope than others'.
But alhamdulillah, I was trying so hard to ensure that I'm fine.Haks.
Thanx for the support from all my families, friends, and you.
Alhamdulillah, the least I've learned is to be happy for others' happiness.
Many friends of mine called me from Australia, and friends, truth be told, I'm jealous with what u get, but I'm also happy to see you happy.
It's alryte atie, u'll get something better soon.InsyaAllah.

Feeling unexcited to commence my degree in Monash. Dush!.
Wake up atie!. Must study hard and show Petronas that I've big potential in me which they can't simply judge me with the result I got in A Level. [sob3]

InsyaAllah, once I meet new friends in a new place, I'll be fine. I'm hoping to go to Mekah. My wish was to go to Mekah as the 1st country i'd be travelling to. So hopefully Allah will make it real for me soon.Hee.

Need to see my ustaz. Feeling sooooooo empty deep inside, as I've stayed at home for more than 2 months without attending any Islamic class or discussion. Haish.
Reading and listening are seriously 2 different things which give different impacts in me.

You, please pray that I'll be strong in facing all hardness and as well, easiness given by Allah.

Alhamdulillah(:

Comments

Ziarah76 said…
Atie jgn rasa down/sedih sgt, org tabah mcm atie mesti boleh lalui semua ni. Walaupun smua tu penting tapi it's just a fraction of life. Monash pun ok ape, masa depan masih jauh, mana tahu lepas ni atie further master, PHD..etc kat australia atau mana2 yg lebih hebat lagi, kan. Lagipun, time ni austrlia tengah kecoh hutan terbakar, global economy include australia pun slowdown. Good luck & all the best di tempat baru!. Semoga Allah mudahkan ke Mekah.
badruddin said…
still undergo australian degree what! ok la tuh! (ayat motivasi sket!)
Anonymous said…
go monash..huhu..pas abes kt monash smbung kt australia..leh gak kn?
Munsyi said…
bagus la tu..All da best..matlamat kna jelas tau..
salam.

humm.insyaAllah boleh.apa yang penting? kerjasama..

tak2, apa yang penting = usaha berterusan.
eksp said…
takpe..

kat mana2 Allah hantar kita... kita tetap hamba Allah, dan ada duty yang dipertanggungjawabkan atas kita..

so... redha, dan bersyukur... ^^
atie!!

kite doakan yg terbaek tuk awak dr bumi jordan nih. all the best!

tanam harapan baru dan berusaha ke arah itu, don't ever give up coz tu ciri org kafir bkn ciri org mukmin okeh - amik kate2 dr buku hatta yughoiyyiru ma bianfusihim krangn 3amru khalid
Anonymous said…
atie smbung kat monash?!.. wah tahniah2.. boleh jumpa2 syued kat Mmu-cyberjaya.. hee~..
buat accounting at monash ek?
good2.. monash pun ade standard dia..
n satu yg syued perasan if kita study kat negara sndri..banyak hikmahnye atie... :)..
selamat study sm2 nanti..:)
InshaALlah,, we pray together

My advises ;

~jaga iman
~jaga amal
~jaga akidah
~jaga aurat
~jaga batasan pergaulan
~jagalah segala galanya

n remember, cukuplah ALlah bagi kita

"Selamat berjuang ke dunia yg baru"
Ana Farhanah said…
salam buat sahabt tersayang..
moga Allah sentiasa memliharamu..
ana rindukan nti..lebih2 lagi dengan kekuatan nti ni..moga Allah beri ketabahan ye sayang..airmata ini jatuh lagi..kerana aku rindukan kekuatan yg ada dlm jiwamu..cukup sekadar melihat..aku terasa cukup kuat untuk teruskan perjuangan..subhanallah..hebatnya ukhuwawh!!ada hikmahnya nya iA..yakinlah..kerana aku di sini juga diuji dengan tersendirinya oleh yang Maha Kuasa..moga kita senantiasa intima dlm perjuangan..amin..TAKBIR!
Ana rindu Atie...huhu..
Anonymous said…
sori atie.aku bz giler.ingatlah sentiasa ada hikmah disebalik apa yg berlaku~
(^_^)

Popular Posts