Who Moved My Cheese?

Bismillahirrahmanirrahim


 Alhamdulillah aku baru habis baca buku ni. Memang terpukau..biasanya aku baca buku dlm 15minit je sehari..tapi bila baca buku ni, aku takleh nk stop. baca sampai habis terus in one day. hahah.

Buku ni betul-betul menekankan tentang PERUBAHAN.




Semua orang kat sini perlu admit, bahawa nak berubah bukan senang. Contoh, kalau kita sekarang ada sebuah keluarga yang bahagia, tiba-tiba suatu hari Allah tarik nyawa suami..Ya Allah. serious aku sebak setiap kali kalau aku fikir benda-benda macam ni terjadi. Rasa macam gugur jantung aku. Aku pernah cakap pd abang: Abang, sy harap biarlah saya yang meninggal dulu..sy tak sanggup nak hidup n saksikan org yg sy sangat sayang meninggal depan mata saya n terpaksa hidup tanpa org tu..

Susah kan? 

Memang, bukan senang nak keluar daripada zon selesa.. bukan senang nak berubah. Sebab tu ramai orang yg decide untuk "go with the flow".. membiarkan masa dan keadaan sekeliling yang decide untuk kehidupan dan masa depan mereka. 

Alangkah ruginya.. Aku selalu sangat bayangkan, kalau lah abang dulu tak makan herbalife dengan aku, confirm2 sekarang abang still bekerja dengan TM, keluar bekerja mcm robot setiap hari 8am-5pm.. Menghadap laptop, merungut, badan makin besar, jerawat penuh muka, and yg paling penting, asma abang tak pulih...

Basically, buku ni memang banyak sangat quotes and advices yang buat aku sedar dari zon selesa aku. 










HIGHLY RECOMMENDED!


Comments

Unknown said…
hi sis...salam perkenalan...my hubby pun suka baca buku ni tapi dah hilang...xtau simpan mana...duk tercari2 dia...hehe

Popular Posts