Dalam 3 Minggu

Bismillahirrahmanirrahim

Subhanallah. aku terasa terlalu lama dah aku tak jenguk blog aku. huuuu sorry ye readers T.T

Dalam masa 3 minggu ni sebenarnya banyak sangat perkara terjadi. Let me keep it short and simple. heheh.

1. Strategy & Planning Meeting with TAB (Top Achiever Bonus) Team Nutricity di A'Famosa Resort Melaka.


Memandangkan aku n ramai lagi kt dalam gambar ni belum lagi President's Team, so S&P Meeting ni bagi kitorang peluang untuk get the feel like a President Team la heheh. Sebab dalam Malaysia ni kalau nak jadi S&P member for Herbalife Malaysia kena President Team dulu. Thanks to Uncle Allen sebab bagi kitorang peluang untuk berangan selama sehari hewhew =p


Sehari lepas the 'meeting day' kitorang enjoy kat Water World. Heheh. First time aku bawak baby Yassir mandi kolam ;)

When we work, we work hard. When we play, we play hard heheh. Habis semua gelongsor kitorg naik :D

2. Samsung Galaxy Note 2


Aku bukan jenis yang akan simply spend so much for handphone. Selagi handphone yg sedia ada boleh guna, aku akan keep using. Until dah betul2 rosak, baru aku akan switch to a new one. Dah almost 2 months blackberry aku rosak :( Sedih weyh sebab aku sayang gila blackberry tu. Nak buat camane. Dah 2 tahun lebih guna, blackberry aku memang dah pasrah minta diganti. Aku tertarik sangat2 dengan advertisement Note II ni especially part tarik2 keluar gambar tu hahah. Serius. Big clap pada orang yang create iklan tu. And yes, Note II memang best gilaaaaaa :D

Oh kalau ikutkan income dalam Herbalife, for me, better beli stok produk dulu baru beli handphone. Sebab without products, we have no business. Business generate more money. So kalau dah ada extra barulah fakir nak beli handphone baru.

Susah-susah dahulu, senang-senang kemudian ;)

3. Bibik datang dan pergi.



Muahahah. Sehari sebelum Spectacular bermula alhamdulillah Allah kurniakan kami seorang bibik. At least ada orang jaga baby Yassir sepanjang training berjalan. We needed to 360 degrees focus during the training, sebeb Spectacular ni sekali je setahun. Nak design our journey of success in 2013, memang tak sanggup aku lose focus kena pegang Yassir all the time. So alhamdulillah sangat2 Allah bagi bibik betul2 before Spectacular.

Unfortunately bibik tak bertahan lama dengan kami. Bukan sebab bibik lari. Tak..tapi kitorang yang decide untuk pulangkan bibik and ganti orang baru..sebab ada masalah dengan isu permit dan majikan lama bibik. So kitorang tak nak terlibat.. tolong doakan lagi 2 minggu bibik baru sampai..

4. Spectacular 2013.

Perhimpunan 15,000 orang Herbalife Malaysia!! Di stadium tertutup Bukit Jalil..MashaAllah. Aku ingat lagi Spectacular tahun lepas ada 6000 orang je. Tahun ni peningkatan lebih dari 2x ganda! 

Amazing sangat-sangat. Seriously Spectacular kali ni aku banyak gilaaaaaa menangis!! Syukur ya Allah, banyak sangat Allah bagi kat aku dan keluarga aku. Banyak sangat-sangat. One of them is being listed in the TOP 10 VOLUME PRODUCER in Malaysia for the year 2012. 

Kami kerja sekuat hati kami sepanjang tahun 2012 bukan untuk sesiapa, tapi untuk perform our very best in front of Allah. Untuk tidak menjadi orang yang tidak bersyukur dan malas. Na'uzubillah min zalik. Kami perlu kerja kuat sebab kami perlu bantu lebih ramai orang. 

I remembered my very 1st Spectacular in 2010, aku baru sebulan sign up as Herbalife distributor masa tu. Aku tak faham apa-apa pun, hanya aku ingat satu sesi Recognition, one of my leaders being recognized as the top 10 royalty earners in 2009. Aku tanya Maryam, apa tu? Hahah. Serius memang tak faham apa-apa. Alhamdulillah after 3 years in the business, rupanya kami pun ada peluang untuk jadi among the top 10 in Malaysia. Subhanallah. 


no 6 out of 10.






bangga sangat dapat ambil gambar dengan Mr John Tartol, aged 60+ dah makan Herbalife 32 tahun!! Awet muda okeyyy

Alhamdulillah.. 2012 is already a history. Yang baik dijadikan teladan, yang buruk dijadikan pengajaran. There are more to come in 2013. We are ready to fight and work extra hard to provide the best for our legacy inshaAllah..

So enough about me, now YOU! Ada sesiapa yang haritu mempunyai azam tahun baru untuk turun berat badan? Harini dah 1 February..tapi belum ada progress walaupun 2kg? LET ME HELP YOU!! 
Kami menganjurkan pertandingan turun berat badan..boleh menang cash rm300, rm500, dan rm1000!!.
Penyertaan dibuka sekarang..




Berminat untuk turunkan berat badan dan menang wang tunai? Sertai program 4-minggu di Nutriseeheart!! 
SMS 0126714353 jika serius :)

Comments

Popular Posts