Raya

Bismillahirrahmanirrahim

Raya pertama n kedua aku dan abang di Pedas, rumah mentua. Wuwuu sedih wey first time raya tak bersama Mama Ayah. Heheh. Malam raya masa on the way ke Pedas tu aku nanges! Gedik kan. Pastu abang pujuk. End up, our Syawal in Pedas was aweseome! Malangnya aku x dpt nk upload gambar kat sini sekarang because camera aku tertinggal kat rumah ibuku di Pedas. +_+

Kenapa best?
-sebab rumah ibu sangattttttt ramai orang!
-sebab aku dapat raya dengan ibu ayah
-sebab aku raya dengan my lovey dovey baby Yassir n abang, so kat mana2 pun raya aku happy.



Bila nak kahwin, orang selalu kata kita bukan sekadar kahwin dengan the partner, but sebenarnya dengan the whole family. Honestly saying, bukan senang nak sayang keluarga partner sebagaimana kita sayang our very own biological family. Yelah, kita dah hidup bertahun-tahun dengan adik-beradik n parents kandung, tiba-tiba comes another family, so kena belajar untuk equate the love. Heheh.


Bangun pagi Syawal memang aku sayu je sorang2 kat Pedas tu hahahah. Asyik duk refresh whatsapp je, nk tengok update family aku kat Batu Pahat.

Tapi raya blues aku di pagi Syawal terubat bila tengok gambar Mama Ayah kat whatsapp ni.


Ni lah effect bila the whole family is so in love with Herbalife. Happyyyyy je, tengok lah kaki ayah aku tu -_-"
Tak cukup lagi, tengok gambar bawah ni pulok. Hahah.




Raya ketiga dah balik Melaka. Mama ada camera DSLR, and aku ada adik-adik yang memang GILA camera. So, memang tak perlu risau. Raya yang tak meriah pun jadi meriah sebab asyik bergambor je kejenye.




Yg bestnya, konsep bergambar sambil angkat kaki dah berjangkit kat suami aku +_+



And lagi best, bila beraya dengan kereta baru =D Dah ala2 konvoi troop Honda Accord yang tak dapat sambutan.


Bertambah best, sekarang dah raya ke 6, berat aku turun sekilo! Padahal makan dah macam-macam. Heheh memang berguna betul tips yang aku share kat entry ELAK NAIK BERAT SEMASA HARI RAYA

Kalau korang nye berat TERnaik masa raya, belum terlambat untuk ikut tips aku. Ada lagi 24 hari raya. bhahaahhah. Boleh call aku. AKu akan datang beraya terus kat rumah korang sambil buat shake party bagi free sample shake! Buat body scan semua siap! Heheh.


Paling best, raya tahun ni aku dapat menziarah saudara mara sambil berdakwah tentang nutrisi. Ramai sangat sedara yang dah mulakan sarapan sihat dengan Herbalife. Alhamdulillah. Antaranya nenek sedara aku ni.

Nenek yang duduk atas kerusi tu :)

Alhamdulillah 'ala kulli hal. Selamat Hari Raya! Maaf zahir batin :) :)

Comments

Anonymous said…
Salam atie. nak tanya opinion you.what do you think if someone nak stop study jap sbb nak buat HL? can he/she achieve to be successful in few months?

Sincerely,
friend

Popular Posts