Muslim Perlu Jadi Kaya!

Bismillahirrahmanirrahim

Semalam aku attend basic training dengan Puan Kamilah Jusoh. She is a President Team in Herbalife, earning more than RM100,000 a month.

cantik kan Aunty Kamilah ni? ;)

Aunty Kamilah ni baru berusia 35 tahun. Berkahwin dengan Uncle Ayob yg dah berusia 53 tahun (if I'm not mistaken). Mempunyai 3 orang anak. 
Sebelum buat Herbalife, diorang memang dah kaya. Dah berduit. Uncle Ayob ni seorang kontraktor yang sangat berjaya, projek jutaan punyeee. MashaAllah. 
Tapi Aunty Kamilah tetap buat keputusan untuk buat Herbalife sebab 3 perkara, tapi aku ingat 2 je hahah.

  1. Kesihatan
  2. Masa dengan keluarga
Aku bukan nak cerita tentang Aunty Kamilah yang cantik dan baik ni. Aku nak cerita apa yang aku dapat daripada sharing Aunty Kamilah petang semalam. 

Aunty cerita, dalam Herbalife Malaysia, baru ada 2 orang President Team Muslim, sedangkan ada lebih 4 orang President Team kaum Ce Ya Nun Alif. 
President Team ni memang minimum income RM100k a month.

Aunty cakap, Muslims kena ramai-ramai jadi President Team. Nak tahu kenapa?
It's not because of the money we make, it's about the person we become, and how much we give back to the community.

Kalau income macam President Team ni, zakat sahaja dalam setahun RM30,000. And zakat akan diberikan balik kepada masyarakat Islam yang memerlukan.
Tapi if kita tak bersungguh-sungguh untuk jadi kaya, kita biarkan orang agama lain yang kaya, siapa yg nak bayar zakat banyak- banyak pada Muslim kat luar sana? Dorang bukan faham tentang zakat or whatsoever like that.

Memang aku terbuka mata la semalam. Bertambah satu lagi my 'WHY' I need to be rich. It's not only for myself and my family, but also for other people.

Ramai kan antara kita yang selalu beranggapan: hidup mesti sederhana. Kenapa perlu kejar kemewahan dunia? Duit boleh membutakan hati dan iman kita. Dan banyak lagi tanggapan yang bagi aku, kurang tepat. Islam menggalakkan umatnya jadi kaya dan sama-sama kukuhkan ekonomi umat!

Sebab, disebabkan salah tanggapan yg macam ni lah, Islam kurang maju. Bila kita takde impian untuk jadi kaya, maka kita pun takde urge untuk kerja kuat. Na'uzubillah.

Ramai jugak yg kat luar sana, bekerja mencari rezeki dengan cara makan gaji, tapi mulut sentiasa mencaci merungut tentang tempat kerja, tentang bos, etc. Berkat ke rezeki tu? 

So, kepada Muslims kat luar sana yang kebetulan terbaca belog aku ni, yang sedang mencari sesuatu untuk mengubah taraf kesihatan dan kualiti hidup, yang nak menjadi Muslim yang berkualiti dan banyak menyumbang kepada ekonomi Islam, please allow me to show u the way.

And to those yang serious nak ubah kehidupan dengan Herbalife, this is a life-changing event, a NOT-TO-BE-MISSED event! SPECTACULAR 2012! Must attend, and change ur attitude, change ur income, change ur life! It's all in our willpower! InshaAllah.



Renung-renungkan, dan selamat beramal :)


Comments

Popular Posts