Tips Kulit Cantik

Bismillahirrahmanirrahim

Hai semua. Long time no see =p

Since Yassir setahun, masa aku dipenuhkan dengan mengejar Muhammad Yassir. Hahah. Anakku sudah pandai berjalan, dah berlari dah pun. So memang tak duduk diam T.T

Happy tengok pembesaran anak sendiri depan mata. Sometimes impress jugak dengan diri sendiri (HAHA) sebab berjaya mengharungi pahit getir masam manis sepanjang mendidik Muhammad Yassir. *clap clap*

Okey entry kali ni aku nak share on my skin progress since aku mula program sarapan pagi sihat.

2010 - 2011 - 2012
2010
Gambar paling kiri tu 6 months selepas aku dah consume Herbalife. Jerawat batu dah pulih, tapi parut-parut semua belum hilang lagi..

2011
Parut mula menghilang..tapi kulit banyakkk minyakkk...parut pun still banyak lagi..muka belum fresh, masih kusam..warna kulit tak sekata..

2012
Parut banyak hilang dah..warna kulit mula sekata..kulit kurang berminyak..

If u all perasan, muka aku pun shaping. Tahun 2010 muka bulatttt sangat. 2012 muka dah mula ada runcing sikit hahah. Walaupun aku bukan in lose weight program, tapi sebab shake Herbalife yang cukup nutrisi, seluruh anggota badan reshape..termasuk muka..alhamdulillah ;)

Okey ni gambar aku tahun 2013..

 

Sengaja je aku upload gambar dengan family. Heehee sebab takut ada orang ingat aku single LOL gurauuuu heheh.

Tak, sebab aku nak tunjukkan bahawa ni bukan camera 360. Hahah. Banyak je produk kat luar sana yang buat gambar testimoni obvious sangat camera 360 siap guna magic skin. Gambar 2013 ni kalau korang tengok, kulit abang still belum okay.
Alkisahnya, sebab abang bukan jenis yang rajin pamper kulit sendiri. Keluar rumah guna minyak rambut brylcreem, pastu sampai rumah tengah malam dah mengantuk tak cuci muka..so peluh2 sepanjang keluar bekerja tak dibersihkan which will affect skin of course.
This year baru abang mula merajinkan cuci muka sebelum tidur..belum konsisten lagi guna mask scrub bagai -_-"
At least, improve la dari last year hehe.

Okey entry ni bertujuan untuk menjawab persoalan dari pelbagai pihak yang pernah bertanyakan aku cara jaga kulit..

Cara penjagaan kulit dengan Herbalife:

1. Step 123 every morning


2. Shake with Formula 3 twice a day (anytime)

3. Shake without formula3 twice a day (anytime)

4. 5 biji Omega 3
*These products do not intend to diagnose or to cure any disease.


5. Semasa mandi:
 ---Nourifusion cleanser
---Radiant C Facial Scrub Cleanser
---Exfoliating Scrub (once a day jika jerawat dah kering)

6. Selepas mandi:
---Nourifusion toner
---Herbal aloe soothing gel
---Radiant C skin booster

7. Herbalife Clarifying Mask 3 times a week.

8. MultiviTamin night cream setiap malam

9. Mineral water minimum 1 liter every 25kg of our body weight.

10. HARAMKAN kuku bertemu kulit!!

11. Cuba sedaya upaya untuk pelihara wudhu' setiap masa

12. Tadarus al-Quran setiap hari sekurang-kurangnya 1 muka surat.

Herbalife bukan menghasilkan instant or short term effect. Tapi long term effect. And paling penting is inner nutrition. If beria ambil outer nutrition tapi tak consume inner nutrition, memang x effective. Aku dah guna Herbalife fre 3 years, 5 months. Alhamdulillah terasa sangat kulit bersih hasil daripada pembersihan dari dalam badan..So jangan gelojoh ok. Relax, enjoy consuming the nutrition..Jangan asyik fikir budget, lepas tu tak happy makan produk..

Duit boleh cari. Tapi kulit kita tiada ganti.. :)

Untuk Herbalife distributors, semoga entry ni menjawab persoalan u all :)

Untuk pembaca yang belum lagi bermula dengan program Herbalife, boleh sms/whatsapp saya 0122780844 jika u all berminat nak mula program memperbaiki kulit :)

Selamat mencuba!

Comments

Anonymous said…
assalamualalikum kak, terima kasih atas perkongsian hlf nie..sgt brmanfaat tuk sy amalkan nanti..skrg ni pun sy sdg brjinak-jinak pkai hlf nie

Popular Posts