Demam Panas, Tumbuh Gigi Lagi

Bismillahirrahmanirrahim..


Mengantuk sebenarnya sekarang ni.. tapi tak tau kenapa aku rasa macam tak nak tidur. Eh tak boleh nak tidur kot, entah. Maybe sebab abang takde. Abang kerja kat KL. Aku stay kat rumah Mama. Sebab nak bagi Yassir rest. *yeke rest?*

Sebabnya Yassir baru baik dari demam panas selama seminggu. Dahlah minggu terakhir towards end of November, memang horrible gile aku nye EOM. Personal volume points terukkk *nanges*

Konon2 nak bagi Yassir rest, end up dari pagi kitorang keluar ber'shake party' heheh. Menyebarkan misi nutrisi =) Maghrib baru sampai rumah. Serius penat. Siap aku kena explain about wellness evaluation tu sambil kendong Yassir yg beratnya 8.4kg -_- Hoih memang penat. Kalau Mama penat, Yassir lagi penat. So end up dia asyik merengek and demand untuk sentiasa attached dengan aku. Memang kerap gila lah menyusu. Takpe, Mama reward Yassir susu banyak2 eh sebab sudi berpenat lelah with me hehe. Penat, but happy sebab Yassir penyejuk hati aku, and motivation untuk aku terus bekerja kuat!


comel kan babies dalam gambar ni?

Heheh. Kalau bab berangan, aku memang selalu sebut aku nak 6 orang anak, if Allah izinkan. Aku siap plan by the age of 32, aku dah cukup 6. LOL. First boy, second girl, third boy, fourth girl, fifth boy, sixth girl. Ameen. Hahah

Kalau orang tengok, ada baby ni best. Cute, active..but, try jadi mother. Fuhhh T_T 

No, please don't get me wrong. I'm not complaining, but, frankly, it ain't easy. Especially bila anak kena demam panas, macam Yassir kena last week T_T



Hari-hari Yassir muntah. Banyak lak tuh. Memang aku tak senang hati langsung sepanjang minggu lepas. EOM pun aku fight sekadar mampu je. Allah je yg tahu n menilai usaha aku. Huhu.

Khamis last week baru Yassir mula kebah. Sepanjang minggu tak jumpa abang sebab abang kena keluar kerja. Kat luar melaka laktuh. Tangkak - Batu Pahat - JB - KL. Wawa T_T Memang aku sedih gile.

Khamis tengah malam abang sampai Melaka, Jumaat tu abang main-main dengan Yassir, then he discovered Yassir tumbuh 1 batang gigi baru!! betul2 sebelah gigi yg sedia ada! 3 batang gigi kat bahagian bawah :O OHMAIIIII serius aku tekezut. 7 months old with 3 batang gigi?

Okey dah puas kecoh about gigi Yassir yg ketiga tumbuh, kat semua orang. HAHA.

Then, on Saturday, ada satu moment time Yassir tengah gelak besar time main2 dengan aku, ku ternampak kelibat putih di gusi Yassir belah atas!! It's another GIGI! Ya rabbi. Wey. that makes 4 teeth altogether! :O

And definitely, Mama yg meragam. Sebab asyik kena gigit. Especially time tengah breastfeed -___-"

Kbai.

Comments

Popular Posts