Terkandas di Aeroporto Hongkong

Bismillahirrahmanirrahim

Hai semua! Aku, abang, baby Yassir and Mommy Linda terkandas di airport Hong Kong. Sekian melaporkan.

Macam mana boleh terkandas? Heheh. Meh sini aku cerita, alang-alang aku tengah bosan menunggu flight esok pagi, lepak kat airport ni dah kebas-kebas semua anggota tubuhku, so lets do some stretching by writing blog ;)

Alkisahnya, masa nak book flight ticket ni, aku mintak tolong adik aku Linda ni buatkan booking untuk all of us, guna credit card Mama. So dgn bahagianya, si Linda ni book flight pergi 13 September 2012, return ticket 17 OCTOBER 2012. October ye, October. Memang sepet la mata aku jadinya kalau sebulan aku kena berkampung kat Hongkong ni. Hahah.

So bila datang airport tadi, tengah2 happy nak check in, tibe2 perempuan stewardess tu cakap flight kitorang lagi sebulan, bahhaha. Ingatkan dia tersilap. Rupanya mmg betul. Frust gile seyh. Sape x ngamuk kan. Mahal kot. huhu. Aku terus sorong stroller Yassir jauh2, jalan laju2 nak redakan rasa marah. 3 minit, terus aku stop, and cool down, thinking about what Allah might be preparing something bigger for me, so I have to face this challenge excitingly. Heheh.

Leceh gila sebenarnya nak change flight tadi. Kena call MAS kt Malaysia. Pastu kena bank in cash HKD ke HSBC MAS kat Hongkong. Nasib baik aku bawak pouch duit raya Yassir, memang penyelamat lah. Aku mane la nak bawak duit RM banyak2 ke Macau ni kan. Nak guna credit card x boleh sbb MAS xde counter ticket kt airport ni. So kitorang kena tukar duit RM ke HKD, n cash deposit. Pastu emailkan detail transaction ke MAS. Dah macam buat order products pulak. hhahaha.

Abang pulak, pagi2 tadi sebelum keluar tiba2 abang doa, mintak Allah mudahkan urusan harini. Allah uji kitorang, tapi Allah mudahkan jugak untuk kitorang selesaikan isu tiket ni. Sebab tak perlu beli tiket baru, satu kepala kena charge RM250 je, baby Yassir kena rm25 heheeh. Alhamdulillah :)

Sebenarnya ramai je yg join the club ni, diorang lagi bagus, Terlepas flight hahahah. Baguslah, ade geng heheh.



Dalam kebosanan menunggu, aku pun ajak abang jalan-jalan 'window shopping'. End up kitorang shopping jugak, beli toys untuk Yassir hahah.




By the way, Herbalife University was AWESOME. Perjalanan kami ke Macau n Hongkong adalah SANGAT INSPIRING! Alhamdulillah. Now tak sabar dah nak kerja kuat-kuat kat Malaysia, spread the mission to everyone back home.
sekarang dh kul 11 mlm, n our flight back to KLIA is 8.45am esok 18 September 2012. Tolong doakan perjalanan kami selamat dan lancar :) see you!!

Baby Yassir says HI to everyone ;)

Comments

Unknown said…
Kalau kena stay sebulan boleh jadi pengembara!

Popular Posts