Kalau Nak Difikirkan Tentang Alasan...

Bismillahirrahmanirrahim

Pernah tak jumpa orang yang full of excuses?
Cuba kita reflect ourselves, is our life all about making excuses?

Biasanya excuses ni kita akan make up untuk pull out diri kita dari tanggungjawab atau komitmen.

I make excuses, everybody does.

But how do u control ur own excuses?

I always try hard to not making excuses.

Kalau nak diikutkan,

Aku sangat kepenatan sekarang. Seriously.

Banyak sangat benda nak difikirkan. Life and personal issues, business issues, study issues.

Dengan money management lagi. Income RM14k last month alhamdulillah. But betullah orang ckp, lagi besar periuk, lagi banyak keraknya.
Kalau dulu, aku dapat duit banyak tu, aku dah boleh lagak macam CEO company dah haha, tapi hakikatnya, aku tahu how hard the work we did to get the money. So memang kena sentiasa ingatkan diri, yg duit tu bukan sepenuhnya milik kami. Itu milik Allah sepenuhnya, and kami hanyalah perantaraan yg Allah pilih untuk agihkan duit tersebut kepada yg lebih berhak dan memerlukan.

Lagipun belanja kahwin sangat2 banyak. I wish I'm in Rasulullah time. Kalau nak kahwin, Rasulullah nikahkan je terus muahaha.

Takpe, do not focus on the problem, focus on the solution. Kan?

huh.
This week ada presentation.
Next week sem break. Ni waktu untuk aku focus gile2 for my second cut GET in Herbalife. Tapi kena siapkan assignment jugak.
The week after, aku ke Bangkok for Extravaganza.
Balik Extravaganza, aku ada 3 assignments weighting about 10% -20% each.
The week after, aku ada 2 presentation weighting more than 40%.

Hectic.
Tapi I want the 2nd cut badly. Tinggal lagi about 2 weeks.
Allah je yang aku mampu harapkan sekarang.
Hari-hari aku doa supaya Allah kuatkan setiap satu downline aku. And hari-hari gak aku doa, aku mengharapkan teammates aku semua boleh duplicate cara aku kerja, or even better, lagi hebat dari aku.

Sebab aku share dgn semua team aku sebanyak yg aku terdaya..
Aku kalau boleh memang nak list down semua teammates aku kt sini. Team, you know who u are. Lets hold our hand, we move together. I love u all.

comel kan aku =p

Comments

Anonymous said…
assalamualaikum kak atie :)

what do you think about aidid muaddib's view regarding MLM? is it true that Herbalife is too, an MLM?
i am interested to join but its disturbing me in many ways.

help.
Ladyship Atie said…
attend Herbalife training u'll get the facts and the answers =)

Popular Posts